onsdag 28 oktober 2009

Dagarna går...

Ja, dagarna rusar verkligen iväg... Var tar de vägen?

I går f.m. ringde älsklingen mig på jobbet och berättade att Rozzi just haft ett kraftigt Epilepsi anfall där hemma. Så när han åkte till jobbet kom han förbi med henne till mig på kontoret för då vill vi inte att hon ska vara ensam hemma när hon är inne i sina anfalls-perioder.
Det är så skönt med nya jobbet för då kan jag ha med henne när jag känner att det behövs.

Och i morse vaknade jag 8.30 av att hon kom farandes som ett jehu genom sovrummet och for rätt in i elementet och var på väg in i ett anfall. Så det var ju ingen vidare start på dagen, men det var bara att rusa upp och sitta med henne tills anfallet gått över och hon fått kontroll på kroppen igen, men idag tog det tid innan hon kunde slappna av efteråt, hon var stissig dryga timmen efteråt och reagerade på ljud och var allmänt stissig...men sen sov hon i flera timmar efteråt och nu är hon ju som vanligt igen som tur är. Men det är jobbigt med den där förbaskade sjukdommen, speciellt att man aldrig vet i förväg när anfallen ska komma, men man lär sig att leva med det med.

Det här är min favoritbild på Rozzi, den bilden säger så mycket om hur hon är som hund och jag är så glad för att vår vän Sofia Nyberg tog den här fina bilden på Rozzi när hon var hundvakt Januari 2007...tack Sofia! =)

I måndags var vi ju på auktion som ni vet...och då ropade mamma in den här paradhanduken som jag fick...nu är den nytvättat o nystruken, och den passade ju så bra till min paradhylla som inte hade fått något hänge än, och så har jag ju blått som accentfärg i köket...kunde inte bli mycket bättre... =)



Idag är det ju onsdag och då har jag min lediga dag...skönt!
Och så har jag ju öppet i butiken, och idag kom det en del folk och de handlade så glatt, både kläder och beställde underkläder så jag fick inte sitta på rumpan på de 2 timmar jag har öppet...det är ju så det ska vara varje onsdag... hi hi.

Och idag kom ett mail från min underklädes leverantör PXC...
De har tagit in en ny modell av herr underkläder som heter Funderwear...kul namn tycker jag... =)
Så nu har jag uppdaterat hemsidan med ett litet introduktionserbjudande på kalsongerna... Du hittar det under "Nyheter"
Visst är de läckra... =)



Och här hemma är gubben hemma från jobbet idag, han är förkyld, snorar o har sig. Hoppas jag inte blir smittad, jag har inte tid att bli sjuk nu.

I morron kväll åker jag långt ut i skogen utanför Kolsva för att ha en Underklädesvisning med BH-skola hos min vän Helen, det ska bli kul, det var ett tag sen vi träffades.

Och nästa vecka är det fullt upp, för då ska jag förbereda inför modevisningen jag ska ha på Tjejkvällen som ska vara i Himmeta Byggdegård lördag den 7 november, så modellerna kommer hit nästa vecka och provar ut kläder och det är ganska mycket jobb innan för att planera och få ihop det så att det blir bra och passar alla o.s.v....så jag vill INTE bli sjuk... =)


Ha det så bra!
kram Patricia

10 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Stackars "lila" Rozzi:(

Snygga kallingar!!
Kramis Millis ♥

Mina Gouldsamadiner sa...

Usch va tråkigt det är att höra när Rozzi får sina anfall...men gott att du kan ha med henne på jobbet då...fotot på henne är kanonfint...och kallingarna är ju riktigt roliga...kramiz...

Nina sa...

Ja, den bilden på Rozzi är verkligen fin <3
Så jäkla trist med EP :(

Den där paradhanduken passade ju perfekt! :)

Vad glad jag är för din skull att det verkar ha lossnat med kläderna och butiken nu! Som du har kämpat, och hoppats! Det tar ju tid att komma igång, men nu hoppas vi att det bara flyter på med försäljningen!!!

Tummar hållna att du håller dig på benen nu, och hoppas Nicke snart kryar på sig!

Kram Nina!

Lena sa...

Hej jag håller med dig vad dagarna går..Känns så mörkt och jobbigt lite snö skulle sitta fint...lite iaf;) roligt med dina affär:) finafina Rozzi, så jobbigt med de där anfallen, stackarn.Kra kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars goa vovven, och stackars er så jobbigt och lessamt. Det är ett så bra foto på Rozzi, det syns att hon är snäll och go. Hoppas du håller dig frisk nu.
Goa kramen
AnnaMaria
Ps, häftiga kalsonger

Uttan sa...

Lilla Rozzi fy så ledsamt....men hon verkar ju vara en pigg tjej mellan anfallen.
Vi människor får ju leva med våra krämpor så även de fyrfota vännerna.
Underbart kort.Hon ser verkligen snäll och klok ut.
Fint med paradhandduken.
Färgglada kallsingar .....
Kul med modevisning och försäljning jag skulle nog behöva ha lite Bh skola just nu för det är inget som passar längre.

Så hoppas jag Du slipper förkylningen Nu.
Ha det gott!
Kramar!

Photo by Maria sa...

Stackars Rozzi.. Hoppas att anfallen är över för denna gången nu så hon får lugn och ro..

Häftika kallingar, säkert många som får dem i julklapp i år efter du har haft partyn ;-)

Ha nu en bra torsdag, här skiner solen så jag hoppas den gör det hos dig med..

Kram
Mia

Sunna sa...

Så vacker hon är Rozzi, vi är nyblivna ägare till en rottis, Moses, och kan inte fatta varför vi inte köpt en sån tidigare, fantastiska hundar, vill du träffa moses finns han på min blogg med länk till sin sida

Suzan sa...

Jättefin bild!!

Hanna sa...

Lille vännen.
Men fina bilder visar du.
Ha en bra söndagskväll.
Kram
Hanna