tisdag 1 juni 2010

Tillökning i familjen...


Vi har fått tillökning i familjen.....
Förra veckan klarade gubben körtkortet för tung motorcykel.... åh va jag har längtat efter det, jag älskar nämligen att åka MC... =)

Och dagen efter han klarat kortet så åkte han och köpte en hoj som han ville ha.
Nu är inte den här bilden tagen på vår hoj (lånad från nätet), men vår ser likadan ut och jag har inte hunnit fota den än...får göra det någon dag... =)


Jag gillar inte Sport-hojar utan föredrar Custom-hojar/"glidare"...men Nicke är ju ingen "glidare" så då får jag gilla läget om jag vill åka med... jag kan ju inte bestämma allt... =)

Jag hade inget skinnställ och har letat begagnat i några dagar, och idag hittade jag ett... ända bort i Avesta!!! Så vi åkte (12 mil enkel resa) för att kolla på ett ställ i min storlek...och som tur var så passade det och priset var helt OK... 1800:- för ett sprillans nytt ställ...tjejen hade bara använt det 1 timme förra sommaren sen ville/kunde hon inte åka mer.


Så nu ska jag bara skaffa handskar, sen kan vi ut och åka land och rike runt....häääärligt!!!... =)

I morron är det onsdag, och jag är som vanligt ledig...och det är som vanligt öppet i butiken. Jag kommer dock att stänga liiite tidigare för jag ska till Västerås för att titta på, och beställa Capris Höst-kollektion...ska bli såååå spännande.

Men i morron f.m. ska jag först till tandläkaren...det är mindre kul, men nödvändigt med tanke på att jag har ilningar i en tand som troligen behöver fixas till... =(

Nu är det dax att sova... hoppas ni alla haft en bra dag!
Kram Patricia

9 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Härligt att åka mc :-)
Åker ni nedåt landet så får ni susa inom...

Kanon med skinnstället, både snyggt och billigt..

God natt nu och sov så gott..

Kram Mia

Mina Gouldsamadiner sa...

Grattis till hoj och skinnställ och lycka till hos "tandis" i morrn...

Nina sa...

Men guuuvaasnyyg hoj! Såna gillar jag! Jar är inte heller nån glidare.. ;) Men nu är man avis alltså!

Hade ju en hoj förut och vill ta eget kort om jag får råd nån gång. Hoppas kunna övertala Göran att skaffa hoj igen iaf :) När han vinner på v75 eller nåt...

Så kan ni glida till oss å säga hej i sommar! :)

Lycka till ikväll!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj hoj och skinnställ.Vad mysigt att ut och åka.Lycka till hos tandis.Önskar dej en underbar dag i det fina vädret vännen.kramar Rita ♥

junhe sa...

ohoj där...vilken lyx att få åka hoj! fick tillfälle att åka med min svåger som hade en harley davidson...mmmmmmmm vilket åk, jag kan tänka tillbaka på det åket ibland. hoppas det blir mkt sol i sommar så ni kan njuta mycket av era turer ut i naturen =)
ha dt gott/ kram junhe

Pixi sa...

Jag föredrar oxå glidare men vad gör man inte för guben sin..Han hade oxå en sådan som eran så det e bara till att krypa upp i fosterställning..men konstaterade snabbt att den fick han minsann köra själv så håll i hatten när du åker..rejält!!hehe Kram =)

Uttan sa...

Men oj...Grattis till Mannen som fått körkortet.....men vilken Mc den skull Jag aldrig sätta Mej bak på men Jag e lite harig.....Men visst är jag lite svag för HD med öga styren och det dova mullret och så tycker jag Gold Wing ser stabila och bra ut det är nog mer som att åka buss.Det skulle nog passa Mej bättre.
Avesta nästan hos oss.
Men nu kommer Ni väl att vilja åk mycké så då kan Ni ju titta in...eller hur?

Men just nu är Vi i Strömstad några dagar.
Vi passade på.

Ha det gott och KÖR FÖRSIKTIGT!!!!!

Kramar!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till gubben, både körkortet och nya hojen. Störthäftig! Vilken känsla och dra iväg, jag åkte mycket när jag var lite yngre.
Kramar
AnnaMaria

Stina sa...

Häftigt!
Mysigt att få åka runt på den där.:-) Kram Stina