lördag 28 augusti 2010

Vi passade på...


Ja, i går passade vi på ... och tog en sväng med motorcykeln efter jobbet... =)
Det var växlande mulet och soligt men ganska skönt väder, och vi vill ju passa på innan det blir för kallt och MC-säsongen är över.

Vi kom iväg så pass sent på e.m. att vi inte ville åka så långt, så vi tog en sväng till Kanalcafét vid Hjälmaredocka utanför Arboga. Fast vi bor så nära som 1 mil därifrån så har jag bara åkte förbi för en massa år sen, så det var ju på tiden... =)

Och vilken överaskning vi fick...det var ju jättefint där, speciellt vid slussarna...tänk va vi missat, och tänk så vackert det säkert är där en solig sommardag.... =)


Efter kaffe och bulle så promenerade vi längs slussen...


Jag muttrade för jag inte hade kameran med mig, men så kom jag på att jag har kamera i mobilen och den duger ju ganska bra... bättre än ingen kamera alls ju... =)

Försökte få till en bild på oss tillsammans framför slussen...ha ha...inte det lättaste och vi ser ju för knasiga ut, men mysigt hade vi i alla fall... =)


Efter fika och strosa runt, så for vi vidare över Tyringe - Västermo och hem mot Kungsör igen...


En mysig 2-timmars tur, en halvgrå sensommardag... =)


Må så gott och trevlig helg på er allihop!!

Kram Patricia

5 kommentarer:

Nina sa...

Vad fint! Mysigt med MC-tur! Synd att MC-säsongen är så kort. Minns när vi hade hoj och det var vår... Glida i vårsolen mellan vitsippsbackarna :)

Ha det fin-fint!
Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tänk så mycket man har i närheten som man inte besöker. Tänker att det gör jag sen, fast det blir aldrig. Bra att ni tog en tur, såna här resor är kul. Och extra roligt och åka motorcykel. Fina bilder blev det.
Ha en finfin helg
Kramar
AnnaMaria

Lena sa...

Men visst är det så, det som finns nära besöker man aldrig, eller mkt sällan. Ungefär som elsas kondis här i Norberg. De gånger jag är dit är mkt lätträknade. En härlig sensommar tur fick ni ju iaf:) kram kram

Uttan sa...

Nej!! Ni ser inte knasiga ut...så söta såå...

Bra bilder det blir i mobilen.
Ja som Du skriver det gäller att passa på att åka nu och Vi har mycket runt våra trakter som är små "pärlor" som man kan besöka.

Önskar Er en fin helg!
Kram!

Mina Gouldsamadiner sa...

Hej.
Guuud va häftigt!!!
Älskar kanaler o slussar o strosa runt där.
Förra året var jag o en bloggvän uppe vid Göta Kanal och cheezez så vackert o frifullt det var där!!!
Härliga bilder Patricia...och söta ihop är ni...
Kram //Dockhuskärringen.