fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!!!


Oj vilken födelsedag jag hade i går .. blev firad från morron till kväll .. man kunde ha trott att jag fyllde 50 men det var ju bara 46 ... =)

Dagen började med att jag fick ett paket av älskling .. och vilken paket .. jag fick ett nytt fint objektiv till min kamera .. ett 55-200 objektiv. Nu får jag nog se till att lära mig hur kameran fungerar på riktigt med så jag kan ta ännu bättre bilder ... =)

Under eftermiddagen och kvällen trillade hela stora familjen in ... mina föräldrar, mina barn och barnbarn, syskon med familjer, svärföräldrar och svärfarföräldrar (säger man så?).
Och se så mycket fint jag fick ... fotogenfacklor att ha ute, en jättevacker stor ljuslyckta, underbara tulpaner, trisslotter och pengar och 2 tavlor som jag glömde fota.


Idag tog vi det lugnt på förmiddagen .. det tar på krafterna att kalasa en hel dag ... =)
Men så åkte vi och köpte doppressent till Clara som ska döpas på söndag.

Det var helt underbart väder ute, bara -7 grader kallt och strålande solsken, så när vi kom hem igen så stoppade vi in Rozzi i bilen och åkte ut till Älghagen ... men så klart gick solen i moln och höll sig borta till vi skulle åka hem igen ... ha ha
Men vi fick en skön promenad i vackra Älghagen och Rozzi fick springa av sig i snön...





Husse kastar snöboll och Rozzi undrar vart de landade...












I kväll kommer min bror och svägerska med familj och firar nyår, så snart ska vi börja förbereda maten ... sen ska vi lägga Moët Champagnen på kylning så vi har lite gott att skåla med till 12-slaget ... =)

Nu önskar jag er åter igen ett riktigt

Gott Nytt År!!!

Kram Patricia

9 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Härliga bilder! Vi är nyss hemkomna från en långprommis i kylan, nu biter det i kinderna.
Önskar dig ett riktigt Gott nytt 2011!
Nyårskram från Carina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis i efterskott, ser att du blev rejält firad. Önskar dig ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
Kram goa bloggvän
AnnaMaria

Uttan sa...

Så fint födelsedag Du fick och dina presenter.

Lyckliga Rozzi glad Jag blir att se Henne så pigg.

Önskar Dej/Er Gott Nytt År och ta det lugnt med champagnen ;) Här blir det tidig kväller Mannen ska upp kl 3

Kram!

Anonym sa...

Jag kikar in igen eftersom vi inte får nyckeln förräns på måndag. Fick vi veta igår ...suck!!! *frustrerad*

Å ...vilken najs födelsedag!!! =) Hur ska då inte 50 bli?? ;) Själv valde jag att fira min i lugn och ro. Enbart med mina närmast sörjande. Det blev hur bra som helst och framförallt som jag ville ha det!!

Idag har vi (kors i taket) inte haft mer än 5 minus. Men denna dagen har gått åt att skotta snö. På utedasset, husbilen och gångarna från infarten. (som vi fick plogat av bonn i förrgår)

Vi har redan börjat tulla på våran champagne men har sparat en slatt som vi ska ha i natt! Då byter vi ringar.;) Ska ner på stan och kolla fyrverkeriet och sen blir det nattamatt när vi kommer hem. Det blir helt enkelt en jansson...han står i ugnen nu!

Snart ska vi äta lite annat gott gotti gott gott!

Önskar er en trevlig afton. Gott Nytt!
Kramen

hemma hos lilla mej sa...

Grattis i efterskott.Vad mycket fint du fick.Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År goa Bloggvännen.Kram Rita ♥

Photo by Maria sa...

Vilka fina presenter :-) Ibland är det riktigt kul att fylla år ;-)

Ha nu ett riktigt gott 2011..

Många kramar
Mia

Nina sa...

Och jag lixom glömde din födelsedag så jag skickade inte ens ett kort :(
Men stort GRATTIS till dig iaf, det var ju tur att du blev ordentligt firad ändå.

Vad skoj med det där objektivet, eller vad det nu var... Då blir det ännu finare foton här framöver nu då :) Härlig bild på Rozzi, förresten. Ja, alla bilder är ju fina!

Önskar dig och familjen en god fortsättning på det nya året!

Kram Nina!

Lena sa...

Gott Nytt år önskar jag dig:) Ja nya år och nya händelser så är det och man ska vara glad att bara få hänga med i åren som kommer och går..kram kram en extra till Rozzi den fina:)

Vardagens guldkorn sa...

Grattis i efterskott Patricia!
Vilken härlig promenad, vackra bilder!
Hoppas du får ett bra år, 2011!
Kram Linda