fredag 20 maj 2011


Äntligen är solen och värmen tillbaks, så skönt. När jag kom hem från jobbet tog jag med mig kameran och gick en vända i trädgården, det har ju inte varit fotoväder ute på ett tag .. =)

Dagliljorna börjar blomma, här en knopp som snart slår ut i blom.

Och en blomma hade slagit ut ..

Man kan tycka vad man vill om Maskrosor men de skiner som små gula solar i gräsmattan och mig stör de faktiskt inte, tycker de är rätt fina faktiskt .. =)

Och när solen skiner på de små "fallskärmarna" är det rätt vackert tycker jag .. =)

Äppelträden blommar för fullt, 2 av träden med lite färre blommor men det 3:e har gott om blommor så där blir det nog mycket frukt.


Rabarbern blommar för fullt, en insäkt gottar sig bland blommorna...

Vet inte vad den här oansenliga lilla blomman heter men vi har gott av dem i gräsmattan.

Och i ena änden av rabatten som jag inte hunnit rensa, där blommar nässlorna för fullt och de är riktigt fina trots allt .. =)

Aklejorna är på gång, den här knoppen slår nog ut vilken minut som helst .. =)

Och Mossfloxen är som en stor vit härlig kudde.

Och alla gullvivetuvorna blommar för fullt, här en enslig stackare som jag flyttade förra sommaren men som tagit sig fint.

Mellan en granne och oss har vi en stor Syrenhäck, och där är de på väg att slå ut för fullt och det doftar så gott när man kommer nära.

Med posten idag hade jag fått ett litet paket .. med 2 söta muggar som jag fått för att jag prenumererar på en tidning .. Den blommiga är riktigt söt fast jag inte är så mycket för det där med ros-mönstrat .. =)

Den ena muggen fyllde jag med syrener som får pryda TV-rumsbordet.

Mer paket blev det idag, jag fick ett SMS om att vinet hade kommit som jag har beställt på systembolaget.

Och det är inte vilket vin som helst, utan ett vin från VignaMaggio i Italien, som min moster & morbror är importörer av. Så kika gärna in på deras hemsida, där kan du läsa hur även du kan beställa deras goda viner hem till ditt systembolag, fiffigt va? .. ; )

Så det var lilla julafton här hemma i köket när jag öppnade lådan med vin. När man beställer så där måste man ju beställa minst en låda och det är 6 flaskor i en sån här låda. Det känns lite extra kul att köpa det just för att det är moster & morbror som valt ut vinet .. =)

Nu önskar jag er en skön helg!

kram Patricia

5 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Ja det finns mkt att dofta på och njuta av nu i våran härliga natur.T.o.m ogräs kan vara vackert,jag håller med dig.Allt ligger i betraktarens öga som det så vist heter.Nu har jag 2 lediga dgr att njuta av efter en jobbig vecka.Önskar dig en fin helg du oxå.
Kram Kicki.

Photo by Maria sa...

Härliga blommor du visar idag..
Mycket vackert i vår natur just nu..

Ha nu en fin helg..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blommor och vin, livets goda bägge två. Börjar komma en massa maskrosor i gräsmattan här också, bodde jag i Provence och det var solrosor skulle jag älska dom. Blommande nässlor var ju jättefint, har inte tänkt på att dom är så fina. Superbra foton har du tagit.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Patricia! Vad spännande med vinet,måste kika in där då...Bara rött då va?
Vilka underbara bilder du visar,helt otroligt! Hoppas ni får en hojtur idag nu, jag sätter lite primörer...Kramis Gunilla

Johanna Stålros sa...

Underbara blomfoton du bjuder på! Och vad nyfiken jag blev på vinet;) Hoppas du får en fin söndag/ Johanna