onsdag 16 november 2011


Jag har varit lite fotosugen ett par dagar men inte haft möjlighet att fota något speciellt .. så idag blev det först en vända hemma inne .. och Fredskallans fina blommor fick ställa upp som modell.

Och Novemberkaktusen blommar som sig bör .. =)

Sen tog jag med mig kameran ut i trädgården .. och det är en hel del äpplen kvar i ena äppelträdet.

Och många ligger på marken .. och idag var de vita av frost förutom där solen hunnit värma upp lite .. =)

Aklejans frökapslar vajar i vinden


När Nicke kom hem från jobbet idag hade han lite saker med hem till mig från svärmor. Jag hade råkat säga att jag tyckte hennes spegel i badrummet var så söt .. det var länge sen och inget jag gått och tänkt på, men nu fick jag den av henne för att hon visste att jag tyckte om den ... =)

Och så hade hon köpt de här muffins-byttorna till mig, de var ju himla söta .. jag bakar ju ofta muffins .. =)

Och slutligen fick jag de här fina ljusstakarna .. vet inte om de är i silver eller inte, de känns varken som tenn eller silver så det kanske är något silveröverdraget material .. =)


På förmiddagen idag så föjde jag med Clara och hennes mamma på en liten promenad och sen följde de med mig hem. När jag satt och myste med Clara kände jag att hon var väldigt varm och hon hade varit lite smågnällig men inte alls så farligt. När de kommit hem så tog mamma Ann-sofie tempen på Clara och skrutt-ungen hade 39 graders feber .. och efter att hon sovit middag hade hon 39,8 och inte vill den gå ner fast hon fått Alvedon heller. Efter middagen idag så fick jag åka och köpa mer Alvedon till dem så att de skulle klara sig över kvällen och under tiden jag var hos dem så var Clara lite hängig och gnällig men åt och drack när jag fick ge henne kvällsmaten .. hoppas det vara är något tillfälligt som spökar med farmors lillskrutta .. =)

I kväll har jag varit på meditation, den ena meditationen är aldrig den andra lik och i kväll var det bara knas, jisses va vi har skrattat ... =)

Må så gott!
Kram Patricia

5 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Snäll svärmor du har.Fina saker du fick.Kul att bli överraskad på det viset.
Hoppas Clara kryar på sig snabbt.
Kramiz.

Vardag och flärd sa...

Önskar jag kunde fotografera så fint som du kan!
Vilken snäll svärmor du har som ger dig så mycket fint!
Hoppas lilla skruttan är bättre nu!
Kram Eva

Lilla Rummet sa...

Vilken snäll svärmor du har och så mycket fint du får av henne.
Calla är en vacker blomma i sin vita färg.
Önskar dig en skön helg,
Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken snäll svärmor du har, hon är en riktig pärla som gav dig så fina saker. Så fint med den spegeln nu till jul, glittrar lite extra i speglar runt jultid. Hoppas febern gått ner och Clara är bättre idag.
Kramar
AnnaMaria

Lena sa...

Hoppas Clara är piggare :/ jobbigt när de små blir hängiga. Härliga fina bilder som jag sagt;) de där muffins formarna har jag också:) de är jättesöta:) Ha det gott kram kram