fredag 11 juni 2010


Jaha, så har det gått en massa dagar igen... =)

Älsklingen är nöjd med sin nya "leksak" och putsar och gnider på den så den ska vara blank och fin när han är ute och åker... =)



Det var ju några fina och jättevarma dagar innan gråvädret kom tillbaks, och Rozzi o Clabbe svalkade sig i vattenspridaren en dag...så skönt för dem att kunna göra det när det är så där riktigt varmt.


Undrar om Clabbe får studsbollar i sin mat...för han är som en gummiboll.... =)



I går kväll åkte jag ut till Stengärdet som ligger strax utanför Kungsör.
Där gillar jag att strosa runt på Strövar-stigen som går på rullstensåsen och in i skogen.
Så här ser det ut när man går in i skogen från parkeringen...


Rozzi får strosa runt som hon vill och jag fotograferar...


Rätt ut i blåbärs skogen...det här är livet tycker Rozzi... =)


Blåbären är redan på gång...åh va jag längtar att få plocka blåbär...eller rättare sagt att få äta färska blåbär som är såååå gott!!!


Kungsör ligger på en rullstensås...inte så svårt att se...


Söta små lingonblommor...


Mitt bland all sten fanns en ensam blåbärs-tuva...


Rullsten så långt ögat når...


Den här gamla stocken har nog några år på nacken.. =)



Jag beställde ett fint doftljus från en vän som säljer Partylite produkter, och idag fick jag hem det stora doftljuset. Så fina färger och härlig havsdoft...ljuset ska få stå i husvagnen och lukta gott.


I morron var det tänkt att jag skulle åka till Stockholm på PXC-konferens. Tyvärr fick jag ingen att samåka med och jag har så pass ont i nacke o axlar just nu, och jag känner mig lite sliten för jag har sovit dåligt några nätter så jag tror inte jag orkar köra själv de många milen, så troligen blir jag hemma.
Men vi hade fått en uppgift från förra konferensen... nämligen att göra en Visions-tavla över våra framtidsdrömmar... =)
Så i veckan har jag knepat och knåpat för att få till min Dröm-tavla...och här är resultatet...synd bara att jag kanske inte får visa upp den och vara med och tävla om finaste Visions-tavlan... =)



I går tog lillebrors dotter studenten och är nu utbildad kock. Så i kväll är det "Student-fest" med gott att äta och dricka hemma hos dem, så nu ska jag göra mig i ordning och knalla iväg hem till dem och fira den nyblivna studenten... =)
Önskar er alla en skön helg!
Kram Patricia

6 kommentarer:

Pixi sa...

Oh vilka härliga naturbilder du visar!Din lyckost som har så nära till både blåbär o lingon!!Ljuvliga jyckar du har med,hehe så härligt när de skulle fånga vattnet!! Och så partylite..mm finns det nån ljuvligare doft än deras?? Önskar dej oxå en skön helg!kram =)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin tavla med dina drömmar, du hade fått med mycket där. Jobbigt och åka alldeles ensam, ingen som kan byta av och köra. Väldigt snygg motorcykel, förstår att det är hans ögonsten.
Ha så kul på kalaset.
Kram till dig
AnnaMaria

Nina sa...

Åh, så fina bilder! Det är en härlig tid nu :)

Synd att du inte kommer iväg imorgon :( så du får visa din fina tavla. Och synd att du har så ont nu igen. Tänker på dig, gumman <3

Ha en fin kväll!
Kram Nina!

Uttan sa...

Din Visions tavla är super....Du fick med allt och den är genomtänkt inget "hafs jobb"
alla skulle göra en sån så man fick tänka igenom vad man har för drömmar.

Ja i dag har det inte varit motorcykel väder så synd när det är helg och allt :(

Underbara naturbilder.Härligt land vi lever i.

Ha en fortsatt Trevlig helg även om Vi har regn och rusk så kan man ju mysa lite.

Kramar!

Lena sa...

Hej min vän:) tack för omtanken, nej blir inte lika ofta med bloggandet, ja för min del vet du ju orsaken inväntar nya krafter och hoppas de kommer. Jag ser att din "gubbe" skaffat sig leksak;) inte värt min gubbe får se han önskar sig nämligen ngt liknande...men jag är för rädd..livrädd ändå att ngt ska hända någon mer i familjen, ja du förstår vad jag menar..överrädd...Fina bilder som alltid kram kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Vilka underbara skogsbilder du har tagit! Tänk att lingonblomman är så fin! Det har jag aldrig tänkt på tidigare!

Så synd att du inte kan åka imorgon..din tavla var jättefin!

Ha det gott!! Kram Sanne