söndag 16 december 2012


Hej på er!
Nu har jag varit sjuk i över en vecka, det känns som jag bott i soffan, för där ligger jag bäst. Jag har ont i halsen och jobbig rethosta och så får jag snyta mig stup i ett, lite huvudvärk och hängig.

Har legat och tittat på TV, suttit korta stunder vid datan, hade tur att få hem en ny tidning som jag avnjöt med en mugg varm choklad med vispgrädde .. får ju unna sig lite när man är sjuk .. ;)

 
Lite kvällsmys under filten i soffan med en tallrik brie, salami och paprika .. måste ju göra vad man kan för att njuta även när man är sjuk .. =D
 
I går började jag känna mig lite rastlös även om jag var långt ifrån pigg .. så jag tog en vända med kameran när jag tänt många av alla de ljuslyktor och ljusstakar vi har här hemma .. älskar levande ljus!
Bänken i köket ...
 
Paradhyllan i köket...
 
Öppna spisen..
 
Ljusbrickan på symaskinsbordet i vardagsrummet...
 
Pottskåpet i trapphuset...

Sidofönstret vid entrédörren...
 
Bänken i hallen..
 
CD/DVD-skåpet i vardagsrummet...
 
Fotohyllorna i trapphuset...
 
Och på kvällen fick jag ork att göra en mjuk pepparkaka. Om ni visste vad jag längtat att få börja julstöka, men det har inte funnits någon ork alls under veckan så jag längtade verkligen .. och åh va jag njöt när doften av nybakat spred sig i huset .. mmmmm .. =)
 
Idag har jag känt mig lite piggare, hostar o har mig fortfarande men känner att det vänder nu .. så skönt .. =)
Så idag fick jag för mig att prova något nytt till julgodiset jag ska göra .. gjorde Chokladtryffel med kaffe och stjärnanis ..
 
Och så här fin blir man när man rullar tryffel .. ha ha
 
Och så blev det en bytta med tryfflar .. goda blev de med, var ju tvungen att provsmaka en .. =)
 
 
Må så gott!
Kram Patricia
 

3 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Ojojoj den sista bilden var inte att leka med.Mums så gott det ser ut.
Trist att ligga sjuk men bra att du lyxar till det ändå.Krya på dig och kram.
//Kicki

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fina bilder gumman! Nu hoppas jag du blir frisk till jul då eller hur? Näe det går som hejsan med köttbullarna,så kul tycker jag! dela upp lite o baka skorpor emellan två satser:)) kraam på dej ♥ Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var bra att du frisknar till innan jul, och både kaka och tryffel blev det gjort. Inget fel på myset hos dig fast du varit sjuk, det lyser så fint.
Kramar
AnnaMaria