torsdag 18 juni 2009

Glad Midsommar!


Sonen "beklagade" sig i morse att han hade problem i går kväll när han skulle lägga sig...hans säng var upptagen...av en stor fet rottweiler... ha ha. Och hon hade bäddat sängen med så att hon låg riktigt bra...hon tog upp typ hela hans dubbelsäng... ha ha.
Han fixade bildbevis... =)


Usch vilket tråkigt väder det varit idag...regn-regn-regn.
Så jag har förberett lite inför midsommar. Jag hittade ett recept i Allt om Mats Midsommar nummer som jag tyckte lät lockande....


Det var en Citron- & Örtsill.... se recept nedan. Och den blev supergod!!! Längtar redan till morrondagens Midsommarlunch!... =)


Så, i min kyl står nu en fin burk med underbart god sillinläggning... =)


Efter lite middag med familjen så var det dags för mig att gå och jobba. Och nu kom jag precis på att jag ju glömt att jag ska göra en Spenatpaj som jag ska servera till rökt lax...fasen oxå, jag kände på mig att jag glömt något...får ställa mig vid spisen så fort jag är klar med inlägget.. =)

Nu återstår bara att packa det vi ska ha med oss i morron när vi åker ut till lillebrors sommarstuga för att fira midsommar, sen hem igen på midsommardags eftermiddag för att åter jobba lördagkvällen....åh vad jag hatar att jobba på schema!


Men nu önskar jag er alla en Riktigt härlig Midsommar!!! Och att solen skiner på oss alla..ser tyvärr ut som det kan bli regn, men men.



Här hemma är det rena "Jour-hemmet" just nu...
Min yngsta son som snart fyller 18 år har en vän som har bott här ett tag pga att studier på annan ort och att han inte vill bo hos sin farmor när han är hemma...
Och i kväll ringde sonen mig på jobbet och frågar om en tjejkompis kan få bo hos oss i natt pga att hennes pappa är full och elak... Självklart får hon göra det... stackars ungdommar som lever i trasiga familjer och inte ens kan bo hos sina egna föräldrar säger jag... men här är de alla välkomna.

Jag är glad att mina barn trivs hemma och gärna umgås med oss, och inte är ute och ränner på stan och förstör....snart är de stora och står på egna ben och då hoppas jag de kan se tillbaks på sin barndom och tycka den var OK... =)


Glad Midsommar!



8 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Stackars son som inte får plats i sin säng.. Men en fin sängkamrat är det ju iaf :-)

Att ställa upp och finnas för sina barn är en självklarhet för de flesta föräldrar men tyvärr finns det ju några som inte har det så.. Tur att det då finns kompisars föräldrar som ställer upp, hemma hos oss är kompisar som har det jobbigt oxå välkomna om det skulle behövas..

Ha nu en riktigt bra midsommar..

Kram
Mia

hemma hos lilla mej sa...

Vilken hund ta upp en hel säng.hihi.Ja ha du det har regnat och åter regnat ,man blir ju så trött.Vilken god sill du har gejat med låter gott.Ska bli kul att höra senare.Ja du det finns alltför många barn som far illa tyvärr.Barn ska minnas sina barndon som någonting fint så det går i arv tycker ja.Ja blir så illa berörd när jag hör om barn som inte har det bra.Ha en skön kväll och ja det är ju bara hålla tummarna att det blir fint väder.Ha nu en trevlig midsommar vännen kramiz ~~~~RITA~~~~.

Amy sa...

Det där med hunden som tar upp hela sängen känner jag igen, en golden kan också breda ut sig om han vill. ;-)
Önskar du hade lagt ut recept på sillen igår så jag också kunde göra den, nu är det förstent. ;-)
Ha en underbar midsommar. =)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

den sillen verkade god..alltids mysigt med hemma gjort!!!

~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
& massor av kramar
önskar
~~♥Mamma Millan♥~~
~~~¨♥♥♥¨~~~

Mejrams! sa...

Ja, sicken bamse. Han tar väl upp hela sängen! Önskar dig en riktigt skön och härlig midsommar. Kram Merja

Lantligt i stan sa...

Snällt av dig att ungdomarna får bo hos er ett tag, inte kul med fulla och elaka föräldrar. Önskar en riktigt trevlig midsommar! Här ska donas lite i köket innan vi åker till släktingar och midsommarfirande!
Kram Anki

Chubby Chieque sa...

Hello Patty!
GUD! vad glad jag blev när ngn kan erbjuda sitt hem till dem som behövanden. Jag gjorde detsamma med sonens kompisar. En natt blev en månad och sen blev ett år.

Det gör inget så länge dem är snälla och uppför sig här hemma som mna barn och dem gjorde oxå!

Hoppas Ni hade en trevlig Midsommarafton och dag.

Delta gärna min kul helg hos mig.

xoxo

Uttan sa...

Hej!

Hoppas Ni haft en fin Midsommar och att sillen smakade bra.Ska spara receptet och prova en annnan gång.
Här har varit "lugna gatan" men det är skönt.
Eftersom Mannen jobbade till tidigt i morse så har vi varit lite trötta idag.Ja även jag för jag sover inte så bra när han är borta.

Tycker vovvsan är för söt hon kan verkligen konsten att koppla av:)

Ha det gott!
Kram!