tisdag 13 juli 2010

Jag vill ha regn-regn-regn!!

Nu har det varit jobbigt varmt i många dagar. Jag tycker det är riktigt jobbigt med sån här tryckande värme o mår inte bra av det.
Man orkar ingenting, svetten rinner utan att man gör något, det går inte att sova för det är så varmt och för att Rozzi stackarn ligger o flåsar högt om nätterna...nej det är inte kul, hur gärna jag än vill ha sommar och sol så trivs jag inte när det blir över 25 grader varmt.

När jag kom hem från jobbet bäddade jag på golvet nere i butiken...kände att jag inte stod ut en natt till med att ligga o snurra i värmen, så i natt ska vi sova i källaren...har dock dragit mig inför det för det är ganska mycket spindlar o andra kryp där nere, men jag har damsugit noga och hoppas jag skrämt bort dem... =)

För någon timme sen tornade det upp sig på den klarblå himlen, och vi blev så lyckliga och gick ut och tittade hur det mulnade på och önskade oss ett riktigt åskoväder med mycket regn...

Men det kom en liten ynklig skur, så var det över...sen dröjde det ett tag så kom en liten skur till...hoppas på mer regn.... =)

Kram Patricia

4 kommentarer:

Lena sa...

Hej min vän:) Håller helt med dig och tycker ngn jag klagar så gör jag det...det är FÖR varmt...vill kunna njuta av att det är sommar, har även mkt jobbigt med min lunga i denna värme,känns tråkigt. Det har faktiskt kommit lite regn här nu och graderna föll ngt en stund, men nu klibbar det rejält igen. Vi isbjörnar i Norr är inte gjorda för denna värme:/ Lilla Rozzi gumman förstår att hon lider. Kram kram

Photo by Maria sa...

Ja det där med att sova är inte lått nu när det är så varmt, men jag älskar värmen och jag sover ändå bättre nu när jag får sova på natten än när jag jobbar och skall sova på varma dagen.. :-) Hoppas ni sover bättre i natt i källaren och spindlarna är säkert vettskrämda efter din dammsugning ;-)

Här har det regnat en del igår natt och förmiddag och någon liten åskskur idag, det behövs nu, det är så himla torrt ute..

Ha nu en bra natt och en härlig onsdag..

Kram Mia

Pixi sa...

Ja nu kan man inte göra för mycket..Tycker det är förfärligt för våra gamla..de har det inte lätt alls..En annan har svullnat upp överallt känns det som men det är ändå hanterbart..Tack o lov har vi typ ett källarhus som håller sej rätt så svalt,tur för vi har ingen källare att ligga i..Hoppas ni fick sömn där nere!!=)

Nina sa...

Hoppas ni sov bra i källaren!
Kramar om!
Nina