onsdag 7 juli 2010

Onsdag...

Då har halva veckan gått och som vanligt har jag varit ledig idag. Solen har skinit och det har varit riktigt varmt igen.

På eftermiddagen hämtade jag yngsta sonen på jobbet för att köra honom till Arbetsförmedlingen för att förlänga Ungdomspraktikplatsen han har på Nordkalk och de pratade även om hur han kanske kan få hjälp att få anställning där, vilket vore toppen...det ser ljust ut och det gör mig glad... =)

När vi kom hem stannade jag till på Systembolaget och köpte med mig några goda Cider hem, det var länge sen jag köpte det och när det är så här varmt så är det nästan godare med en kall cider än ett glas vin om man skulle få för sig att dricka något alkohol haltigt.. =)

Det blev några flaskor Rekordelig Jordgubb-Lime och några Rekordelig Hallon-Stjärnfrukt...som nu ska få stå i kylen för att vara kalla och redo när tillfälle ges att ta fram dem... =)


En stund efter jag kommit hem så fick Rozzi ett kraftigt Epilepsi anfall, och det var nästan väntat för hon är väldigt Skendräktig just nu och då får hon alltid anfall, och det var ju skönt att hon inte fick anfallet när hon var ensam hemma... men nu får vi se hur många fler anfall det kommer...


Tog med kameran ut i trädgården i kväll och såg att lavendeln har börjat blomma. Jag trodde nästan inte jag skulle få någon lavendel i år för den såg illa ut efter den stränga vintern, så jag klippte ner dem kraftigt i våras och de har tack och lov tagit sig... =)



Även den vita lavendeln har kommit igen...kul!.. =)



Och så lyste det rött i vinbärs busken...bären är ju snart mogna...oj va fort det gått sista tiden, tyckte nyss de var gröna... =)


Ja just ja, när jag väntade på sonen som var på arb.förmedlingen, så gick jag och köpte biljett till en liten Seans som jag tänkt gå på i morron kväll. Jag är ju väldigt intresserad av det "övernaturliga" men har aldrig haft tillfälle att gå på seans, så det ska bli spännande i morron.

Nu blir det en stund i TV-soffan inna det är dax för sängen. I morron är det jobbardag igen, men sen är jag ledig igen på fredag, har ju smygstartat semestern genom att vara ledig på fredagar. Och i helgen är det Power meet så det lär vi besöka, troligen på lördagen.


Må så gott!

Kram Patricia

9 kommentarer:

Nina sa...

Hoppas det går bra för er och Rozzi.. Är hon bra i benen nu?

Tummar hållna för Alex! :)

Kram Nina!

Lena sa...

Åh visst är det gott med cider:) finns inget bättre just en varm dag än att sitta och sippa lite på en god cider:)Lilla Rozzi gumman då, tufflan vilken tur att du var hemma hos henne!Tycker också det är spännande med övernaturligt,vill ju så gärna tro att det finns något mer efter livet...men väntar varje dag på tecken från Josefine...men får aldrig ngt..En del säger att man får inget tecken när man väntar sig det...jag väntar iaf...hela tiden....Stor kram till dig och puss till Fina fina Rozz;);)

Mina Gouldsamadiner sa...

Åååh va spännande med seans.Hade det hemma hos mig för några år sedan.En av nattjejerna har den förmågan och vi var ett gänng från jobbet som samlades.
Den där cidern blev jag väääldigt sugen på...
för att inte tala on vinbären...
Tycker Rozzi är fantastisk som klarar av alla sina ep-anfall.
Ha de´gott...det har jag...
Kram Kicki.

Uttan sa...

Ja jag köpte faktiskt också cider i går.
Jag gillar sommarcidern som de har nu.
Men jag gillar att ta en Kall öl också så här på sommaren när det är riktigt varmt ute.

Lilla Rozzi så tråkigt både för Henne och Er.
Men att vinbären har kommit så långt..Hej å Hå vad fort sommaren går nu.....Oj oj hur ska vi hinna med och så ska Vi njuta också.

Motorcykeln går inte åt det här hållet nått?? Vi har ny asfalterat på gatan så det borde inte vara några problem att åka här ;)

Kramar!

Photo by Maria sa...

Stackars Rozzi, hoppas hon mår bättre nu..

Cider kan vara gott men jag dricker så sällan alkohol..Kan få för mig att köpa lite nya sorter när jag är på systemet, ställer dem i vår matkällare och sedan får vi kasta det när de blivit för gamla :-S

Ha nu en riktigt bra torsdag..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så röda dina vinbär är redan, snart dags och plocka. Om du nu gör det, vi har svarta men jag plockar inte så mycket. Hoppas nu Rozzi slipper fler anfall, stackarn.
Lavendel skulle jag vilja ha mer av, kruxet är ju att rätt som det är kommer dom inte året efter man satte dom. Ska ju vara härdiga sorter.
Solig kram
AnnaMaria

Malin - Ebbas änglar sa...

Stackars fina Rozzi.... hoppas hon mår bättre nu.

Oj vad spännande med seans, hoppas du skriver lite om det sen?

Jag älskar lavendel i alla former, men någon vit har jag inte ännu.

Ha det fint i vårt ljuvliga sommarsverige!
Kram Malin

Lisas torp sa...

Åh, så längesen jag var här! Kul att du tittade in hos mej!
Visst är det härligt med lavendeln som också är på gång här! Nya blommor varje vecka nästan.

Ja, det är gott med cider - men jag föredrar nog den torra Astrakan i så fall.

Ha det gott i sommarvärmen!
Kram
LIsa

Vardagens guldkorn sa...

Oj, det var länge sen jag var här.... vad fint du har det här! VIlka härliga bilder från trädgården! Kul med vit lavendel, det har jag aldrig sett till salu någonstans än.... kommer att slå till direkt när det händer!
Tråkigt att Rozzi fortfarande har problem med anfallen =0( Jobbigt att lämna henne ensam kan jag tro... men vad ska man göra?
Hoppas du får det bra idag på din smygsemester!
Kram LInda