lördag 11 september 2010

Avslappning och Bullbak...


I går hade jag fått ett paket i brevlådan... =)

Alltid lika roligt med paket, även när man vet vad de innehåller... hi hi.
Jag hade beställt en Meditations CD av Leo Eid, som heter Konsten att kommunicera med din vägledare. Jag beställde den för att jag har så svårt att "stänga av" när jag mediterar, så det funkar bäst om jag har vägledd meditation...men det är väl en tränings sak, så med tiden hoppas jag kunna göra det även utan CD... =)


Så i går kväll så la jag mig och lyssnade på den, och den var bra... Skön musik i bakgrunden och Leo har en behaglig röst, och ja, jag blev så avslappnad att jag nästan somnade... hi hi.

Jag var trött i går, så jag somnade tidigt...och vaknade tidigt i morse. Klockan 7 var jag vaken och gick upp strax efter...jag hade väl sovit färdigt helt enkelt... =)

Bullbak stod på schemat idag, för i morron ska vi fira Alex som fyllde 19 år i onsdags...men jag ville inte börja väsnas kl 7.30 eftersom familjen sov...så jag väntade till efter 9 med att plocka fram Assistenten och ingredienserna...och upptäcker att mjölet inte skulle räcka...suck!

Så det var bara att snöra på sig skorna och gå till affären och köpa mjöl...inget större världsproblem för jag har bara 3-400 meter till ICA... =)
Och sen blev det bullbak av...och den här gången blev det bullar med Vanilj smak ... och de blev ruskigt goda... om jag får skryta lite... ; )


När bullbaket var klart kryddade jag 2 kycklingar och stoppade i ugnen så var maten på gång när vi blev hungriga...och till det serverades sen ugnsrostade potatis, sötpotatis, palsternacka och morötter....med tzatziki...åh va gott det var och åh va mätt jag blev... =)

Efter maten så städade vi fågelburarna, det måste ju göras ibland... =) Men nu blir det en fortsatt lugn kväll...och lite meditation lite senare... =)


Önskar er en fortsatt skön helg med den här söta lilla ängeln!


Kram Patricia

6 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Hej.
Du är driftig du.Uppe så tidigt o bullbak o go mat...
Känner riktigt den goa vaniljsmaken...mmm..
Idag har varit en ren innedag.Lite tråkigt väder.Regnigt o molnigt.Men skönt med såna slappardagar oxå.Har jobbat sååå mkt de senaste 2 veckorna o nu börjar alla utbildningar o div utöver det man ska gå på.Har 3 lediga dagar nu.Skönt.Men dom går alltför fort bara.
Ha en skön helg.
Kram Kicki.

Nina sa...

Men ååå vad skönt för dig att få sova till du sovit klart! Fler såna nätter till dig! :)

Ha en fin söndag!
Kram Nina!

Photo by Maria sa...

Flitiga Lisa.. De ser ruskigt goda ut de där bullarna och man får skryta om sig själv när det är befogat.. :-)

Det där med att stänga av tror jag att jag med skulle haft problem med men säkert en träningssak..

Hoppas du nu sover gott och vaknar utvilad i morron..
Ha en bra söndag..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer och bli smaskens med dom bullarna idag på kalaset, maten du lagade igår lät så gott också. Jag vann ju en cd som är superbra om man bara ska slappna av. Det var Lotta/Livets vävs man som skrivit musik. Helt otroligt bra cd! Tom, jag som ofta går på högvarv, slappnar av till den.
Ha nu en fin dag och fira sonen
Varm kram
AnnaMaria

Uttan sa...

Mmmm goa bullar!!!!
Bakade förra veckan till Williams kalas men Han beställde utan socker på vilket Jag tycker blir ganska lamt men det gick att äta det också.
Men så gott med nybakade bullar och mjölk!!!
Och Maten!!! SÅ gott!!!
Ha en fin Söndag!

Kramar!

Lena sa...

Härliga bullar gjorde med kärlek;) jag skulle nog behöva ngn form av avslappnings cd jag med..spänd som en fiol när jag ska försöka varva ned:( kram kram