torsdag 7 juli 2011


I tisdags fick jag lov att åka till mina nageltjejer och laga 3 naglar som höll på att gå av, passade även på att sätta på en ny dekoration .. några somriga fjärilar ... =)

De hade fått in lite nya varor i butiken, så den här härliga Indiska tunikan fick följa med... =)

Idag går jag på semester .. känns skönt. Även om jag inte kan vara ledig 4 veckor i sträck utan måste jobba 1 dag i veckan för att saker o ting ska fungera på jobbet så känns det ändå jätteskönt att veta att man har många lediga dagar framför sig .. =)

För en stund sen satt jag och tittade på min ljusbricka på TV-rumsbordet .. jag har haft kvar de fina äggen jag fick av snälla Uttan före påsken, men kände att jag nog ville byta till något somrigare. Så jag gick ut i trädgården och plockade väldoftande Lavendel och söta Fairyrosor.

Älskar kombinationen av Lavendel o de söta små Fairy-rosorna, har många småbuketter torkade lite här o där i huset.. =)

Jag tycker det blev riktigt fint...

Och det doftar underbart från Lavendeln när man kommer i närheten av brickan .. =)

Efter jobbet idag gick jag ner till mamma & pappa. Först blev jag bjuden på god mat, åt så jag kände mig åttkantig. Sen hade hon en massa auktionsfynd hon ville bli av med så jag fick välja ut en massa saker hon ställt undan och det blev en hel del, plus en fin up-light som hon var trött på .. =)

Anledningen att jag gick ner var för hon ropat in en Vinkylare som är väldigt lik stilen på min kristall-glas-serie. Den ville jag ju gärna ha .. inte nog med det så fick jag med en flaska skumpa oxå .. =)
Tack mamma!!

Må så gott!!
Kram Patricia

10 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint med lite somriga naglar.Bara så fint.Snygg tunika.Ååååå vad fin din ljusbricka blev.Jättesöt.Här blir det Ernst snart.Ha en fortsatt fin kväll vännen.Kraaam Rita ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilken härlig vecka,tunikan jättesnygg! jasså du har klippt dej för ett taga då,hihihi..ja det är en lilja jag har då,svårt med namn...Fin ljusbricka gumman...kramis Ernst här mä nu ♥

Lena sa...

Så fina naglar:) ja du vet hur stum av beundran jag är som aldrig själv haft eller skulle kunna ha så fina:)Skulle inte funka i jobbet, men nog är de vackra att titta på;) Härlig tunika och färgen älskar jag.ljusbrickan lyser sommar:) ha nu en underbar semester och vad gör väl en dags jobb då och då, när man vet att nästkommande dagar är lediga:) stor kram till dig

Uttan sa...

MEN ÅÅÅ Min favorit skumpa!!! Hallå Jag kommer!!!! Sätt den på kylning ;)

Fina naglar så fint när man börja få lite solbrända händer.
Ja nog behövdes det nått annat än ägg på brickan nu, jätte vackert.

Så fin tunika så härlig färg den gör en glá :)

Varma Sommar Kramar!

Nina sa...

Ser så fint ut med dina blommor :) Och din snälla mamma, vad roligt att hon hittade en vinkylare som passade så bra. Blir till att fira semestern med skumpa nu då? :)

Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron semesterfirare
Gissar att du sover än, jag håller på och packar bilen för en tur till stugan. Så sommarfina naglar, snygg färg. Du matchar dina inplockade rosor, det blev jättefint på brickan. Vilken lycka och ha en mamma som gillar och gå på auktion, och du får så fina saker av henne också.
Ha nu en toppensemester.
Kramar
AnnaMaria

Mina Gouldsamadiner sa...

Jättesnyggt med rosorna och lavendeln ihop.Lyx att kunna gå ut i trädgårn och plocka in saker att njuta av.
Önskar att du får en fin och avkopplande semester.
Jag har 17 dgr kvar innan min börjar och sedan har jag en 50 årsdag att klara av oxå...hehe.Gamla kärringen...
Kramiz på´re...

Gunillasljusglimtar sa...

...Tacvk för kiken,ante mej att du gillar Ernst! Jaa vi har det så bra,har bara 4 dygn kvar att jobba.Priviligerad tycker jag som har många lediga dagar emellan passen..men ganska tuffa pass, så det är klart man behöver ledigheten ♥ Gunilla

Hanna sa...

Så fint på brickan.
Kram
Hanna

vita drömmar och svarta tassar sa...

Vilken positiv energi den ljusbrickan gav!satte den rosen förra året men den klarade inte vintern men däremot lavendel har jag satt lite här och där så nu börjar de dofta ljuvligt mmmmm sicken njutning.....

Må så gott!
kram wivi