fredag 3 juni 2011


Nu ligger jag efter i bloggandet, har inte haft någon lust att blogga men det har väl hänt en hel del ändå så här när man tänker efter ... =)

Så, om vi tar det från början då, det var ju Mors dag förra helgen och även jag fick fin present av stora sonen med familj .. det här jättegulliga betonghjärtat med ljuslyktor i .. gillar det skarpt!

I måndags var jag ut och plockade in lite syrener, hade kameran med och tog lite kort på de vackra blommorna .. jag gillar syrener, synd de blommar så kort tid.

I går var jag på avslutning på min "braiga" Meditations-cirken som jag gått hela våren. Vi var utomhus den här gången och det var häftigt att meditera utomhus och höra vindens sus, känna vinden kring kroppen och få solens strålar i ansiktet då och då .. några underbara timmars meditation i naturen och avslutningsvis hade vår kursledare bjudit in ett medium som hade en lite seans för oss och jag fick så klart en hälsning från en avlägsen släkting som jag ska kolla upp vem det kan vara, men hälsningen var mycket träffande och precis vad jag behövde höra, mycket givande!

Vi hade bjudit hem Clara med familj på mat när jag kom hem från meditationen, och Clara var som vanligt på underbart humör, full av bus och full av energi. När hon var på golvet o for runt var hon inte stilla många sekunder, det var svårt att fånga henne på bild till o med .. ha ha
Dreglet sprutar när hon gör sitt "prutt-ljud" .. ha ha
Klappa händerna är kul .. klappa-klappa kaka, rulla rulla bullar .. o.s.v. Mamma Ann-sofie "snodde" min kamera och fotade mig och Clara lite .. =)
Ha ha .. hon är så go den ungen så man svämmar över av kärlek! Mycket bus i den här lilla damen .. =)
Och så lite puss-kalas .. =)

Idag har det ju varit helt underbart väder, knallblå himmel och strålande sol hela dagen. På förmiddagen tog jag en sväng med kameran i trädgården innan jag tog min nya bok och la mig i solen och läste.

Spireabuskarna blommar för fullt, blommorna är så himla söta.


Söta löjtnantshjärtana har snart blommat över ..

Prästkragarna har just slagit ut ..

Likaså liljorna som just slagit ut ..

Och Aklejorna blommar för fullt, har dem i flera olika färger.

Vallmon är ju så fin men blommar ut så fort

Mer härliga aklejor ..


Mina Lavendelbuskar börjar froda och sätta knopp ..

Och gräslöken blommar snart, har ju inte hunnit använda den än, måste nog äta sill någon dag .. =)

På eftermiddagen villa Clara komma och leka med farmor .. och det tackar man inte nej till i första taget inte .. =)
Vi satt på ett täcke i skuggan av ena äppelträdet och där mös och busade vi länge, så mysigt!
Full fart, leksakerna flög och Clara efter dem, hon försöker krypa och håller på och utvecklar sin has-teknik .. =)
Rozzi låg i skuggan av det andra äppelträdet och flämtade i värmen .. tur det finns skugga i trädgården varma dagar som dessa ... =)

Efter att ha farit runt på täcket en bra stund vilade Clara någon minut och hittade sina fötter när hon låg där med benen i vädret .. ha ha .. sötare unge får man leta efter .. farmors Gullegryn!

När Clara åkt hem och vi fått lite middag i magen så gick jag ut i solen och läste igen, min nya bok är så himla bra, vill läsa hela tiden .. =)

Tänk att det bara är fredag och flera lediga dagar kvar att njuta av ... underbart!!!

Må så gott!!
Kram Patricia

9 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va mycket du vart med om i veckan...Söta Clara! Gud va jag saknar när barnbarnen var små! vilka fina bilder du tagit! kram på dej o tack för kära titten hos mej Gunilla

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jag håller med dig..man måste passa på att vara ute och njuta:)

Underbara bilder..speciellt de på ursöta lilla clara:)

Ha en skön helg
Kram Susanne

Nina sa...

Jamenguuuusåååågoooo hon är då <3 Jag har inga problem med att förstå hur det känns att gosa med Clara :) Det lyser ganska bra om dig på fotona med.. Nästan så man blir lite kramsugen själv..

Ha en fortsatt skön helg!
Kram nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina bilder på Clara, dom där du är med lyser av bus och kärlek. Och så vackra blombilder du tagit, otroligt och se hur vackra dom blir på så nära håll.
Ha en fortsatt härlig helg
Varm kram
AnnaMaria

Lena sa...

Jättefina bilder på lilla tösen, så gullig. Jag ser att hon och vår lilla Nellie ligger precis nära varandra i utvecklingen, Nellie sitter också nu och klappar händerna:) det är så härligt nä de vill härma hela tiden.Ha en underbar ledighet:) det har jag:):) kram kram min vän

Stina sa...

Hon är ju för go den där sköningen.:-) Kram Stina

bikim sa...

oh!!!!!!!!!!!!!!!! so sweet that baby!
♥♥
Happy week,
Rosa

Uttan sa...

Så fina bilder både på blommor Farmor och Clara underbart med barnbarn Man blir sååå glá!!!!

Jag är gles i Bloggeriet också.....men det är ju Sommar.

Kramar!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det är så mycket vackert som blommar nu, men man hinner tyvärr inte njuta av allt...
Och lilla Clara njuter du av ser jag, och jag förstår att du vill tillbringa så mycket tid som möjligt med henne, hon är ju jättego!
Kram
Marie