torsdag 30 juni 2011

Var tog blogglusten vägen???


Hej! Kommer ni ihåg mig??? ... ; )

Jag har inte haft någon som helst lust att blogga sista tiden, har inte ens varit inne och läst .. vet inte varför heller faktiskt. Det har hänt förut, så det går väl i vågor som allt anat i livet, ibland blir man bara less ... =)

Nåväl, livet har inte stått stilla fördet .. =)
Den 18 juni var jag ut o fotade lite i trädgården .. och då var Pionerna precis på väg att slå ut och ny har de redan blommat över, så tråkigt att det går så fort .. =(

I helgen umgicks vi med Zebba, Ann-sofie och lilla Clara. De blev kvar längre än de tänkt och Clara skulle äta mat, så istället för att de skulle åka hem så lagade jag mat till henne. Det var måååånga år sen jag gjorde baby-mat .. men va kul det var. Kokade några potatisar och en torskfilé och 2 morötter och puréade med en klick smör .. så nu har Clara 2 matlådor i frysen hos farmor, för det blev ju flera portioner .. och gott tyckte hon det var med... =)

Sen blev hon ju trött efter maten, så då tog jag Clara och gick ner och la oss i vår säng och hon bökade runt i 1 minut och somnade på tvären mitt i sängen. Va mysigt det var att ligga där och vila med henne ... =)

I måndags var gubben och jag på auktion .. och jag fick med mig lite hem .. som vanligt .. =)
Men idag kom jag på att jag faktiskt glömde en jättefin broderad fotpall kvar på auktionen, får ringa i morron och fråga om den finns kvar eller om någon annan tagit den när den blev kvar.

Förra veckan hade jag utförsäljning av alla Capri-kläder. Försäljningen gick inget vidare och jag har MASSOR med kläder kvar. Men jag har i alla fall hängt ut allt i Fynd-hörnan så det inte finns några kläder kvar inne i butiken längre eftersom jag inte ska fortsätta med det. Så i veckan har jag gjort om och fixat lite där nere .. och så här ser det ut just nu.
Vi får se vad jag hittar på till hösten, men så här får det vara tills vidare .. =)
Det känns väldigt tomt när så många hyllor och alla kläder är borta, men väldigt luftigt och skönt samtidigt.
Det tar väl ett tag att vänja om sig .. men jag känner mig rätt nöjd och känner att jag tagit rätt beslut om att sluta med kläderna.

På lördag har vi en kul grej på gång!
Då har vi Gatu-loppis här hemma på våran gata. Alla hus är inbjudna att hålla Loppis på sina garage-infarter längs med hela gatan, det ska bli jättekul. Så i veckan har jag gått igenom lite här hemma och samlat ihop lite grejor som ska säljas, och i morron är jag ledig och ska gå igenom förrådet i källaren där jag säkert hittar mer saker .. =)
Nu hoppas vi bara på skapligt väder, SMHI hotar med regn men jag hoppas de har fel, och jag hoppas det kommer mycket folk för jag har haft info på min Gatupratare ute på trotoaren, och det annonserars i flera lokala tidningar och lappar sitter uppe i många butiker, så det har gjorts mycket reklam för evenemanget .. =)

Hoppas ni alla har det bra i värmen!
Kram Patricia

9 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Nej dig minns jag inte.. Vem är du?? ;-)

Mysiga lilla Clara, så gott hon sover.. Förstår att du tyckte det var mysigt att vila med en sådan guldklimp..

Håller tummar för att ni skall få bra väder på lördag, iaf uppehåll.. Det vill vi med ha som har konfirmation här..

ha nu en bra fredag till och börja med..

kram Mia

Mina Gouldsamadiner sa...

Vilken kul idé,gatuloppis.
Hörru du jag tycker det ser ut som en borzoi vid sidan om av figurinen.Lucky you!!!
Bloggandet kan gå lite i vågor och vad gör väl det.Man ska väl blogga för att man tycker det är roligt?
Ha en fin fredag och helg.
Kramiz.

Lena sa...

Så roligt att se dig här:) men visst är det lite så nu när fb finns att just bloggandet tar inte så stor plats längre, allt har ju sin tid...Hoppas helgen blir fin då det vankas loppis vid era trakter. Fina foton som alltid. Ha en skön sommar vi syns om inte annat via fb:):) kram kram

Anonym sa...

Vad kul det låter med gatuloppisen! Hoppas ni får bra väder och att det kommer riktigt många! Jag har berättat för flera om den, men hinner tyvärr inte komma själv eftersom jag jobbar.
Söta lilla Clara, jag förstår att du njuter för fullt när ni ses.
Ha nu en riktigt bra helg och hoppas det kommer många besökare till er.
Jag kan fortfarande inte kommentera via googlekontot, men har kommit på att det går att göra det "anonymt".
Kram, Carina ( Vardagslycka )

Gunillasljusglimtar sa...

HEJ Patricia! Dej glömmer jag aldrig! Välkommen tillbaka igen...Har full förståelse att det måste komma torka emellanåt! Än funkar det för mej men men får väl se nu på sem då kanske det blir lite glesare ialla fall! Fina blider som vanligt.Det har hänt en hel del hos dej förstår jag...men beslut o så...Ha en riktigt trevlig helg nu med LOPPIS! Gud va kul det verkar...Hoppas INTE det blir så mycket regn,det kan få komma på nätterna! Kramis Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Ska stå med beslut inte MEN...Hahaha Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gatuloppis var en bra idé, det skulle jag vara med på direkt. Hoppas det håller uppe, tur att det inte var idag. Men det mesta har du väl under tak, det kommer säkert många kunder.
Bloggtorkan har drabbat mig också, som du säger det går upp och ner.
Lycka till med loppisen och trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Du kanske är som jag man orkar helt enkelt inte logga in..för sätter man sig tar de ju ett tag vid datorn....nu ska jag åka och plocka fläder....

Va rädd om dig! Ha en skön helg
kram wivi

Nina sa...

Det kan jag tro, att det är gott att susa bredvid goa Clara :)
Ha en fin lördag nu och hoppas på uppehållsväder över er hela dagen!
Kramen!