fredag 7 januari 2011

Lite av varje ...


I onsdags när jag kom hem från jobbet tog jag med kameran ut för att försöka fånga några av fåglarna som äter hemma hos oss ... de är ju så lättskrämda och Rozzi var med uta samtidigt, men jag lyckades fånga en Nötvecka och en Blåmes som mumsade på Talgbollarna.


I går tömde jag bilderna i min mobil till datorn och hittade den här roliga bilden på Rozzi ... =)
Guldkronan som hon har på huvudet, var ett Julkort till oss på jobbet, från STCC-mästaren Richard Göransson som vi (jobbet) sponsrar. Jag satte kronan på Rozzi som var med mig på kontoret, och tog en bild och skickade till Richard och tackade för det roliga julkortet ... =)
Hon är kul på många sätt Rozzi, och hon finner sig i det mesta jag gör med henne, så hon satt där med kronan på huvet en bra stund ... =)



I går tog vi en tur till Eskilstuna trots snö-ovädret. Vi behövde storhandla för det var ganska tomt i kyl-fys-skafferi efter att jul- och nyårsmaten ätits upp.
Vi passade även på att gå in på El-giganten och köpa varsin eltandborste, något vi hade sagt vi skulle unna oss i julklapp i år men inte han köpa innan jul ... =)

Men usch va läskigt det var att borsta med den, tyckte hela skallen vibrerade en bra stund efteråt, men man vänjer sig väl .. =)



Så här såg det ut på E20 när vi åkte hem från E-tuna, vi hade en långtradare några meter framför oss men den syntes inte pga snöröken ... =)


På f.m. hade vi riktigt soligt och fint ute och det var nästan lite vår i luften och det droppade från taken .. så jag gick ut med kameran igen och försökte fånga några matgäster ...

Vi har många Domherrar som besöker oss och här är en hane som äter lite lunch.


Och fler Domherrar satt i syrenhäcken och väntade på sin tur, eller så var de redan mätta ... =)


Blåmesarna gillar talgbollarna ...


Plötsligt blev det ett himla liv några hus bort, såg då att några skator bråkade vid en grannes TV-antenn, så jag fick användning av mitt nya objektiv och lyckades fånga bråkstakarna på bild ... =)


I kväll ska vi iväg på Discobowling med mat.
En ny tradition vi har sedan ett år tillbaks, eller kanske till o med 2 år..minns inte. Det är min ena bror och hans fru plus hennes två bröder med sina fruar och så jag och Nicke ... det kommer att bli jättekul, vi har alltid roligt ihop, mycket tok och skratt blir det .. =)
Ha en fortsatt skön helg alla!!
Kram Patricia

9 kommentarer:

Nina sa...

Söta Rozzi <3
Eltandborste hade vi ett tag, och man vänjer sig ganska fort. Men nu använder vi dom inte för det blir så himla dyrt att byta.

Vad skoj det låter med disco-bowling :)
Må gott!
Kram Nina!

Stina sa...

Men så gulligt. Jag älskar eran vovve.:-) Kram Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Discobowling, det låter roligt, hoppas du vinner. Fina fågelbilder, men finast är allt goa Rozzi. Vilket julkort!
Ha så kul ikväll
Varm kram
AnnaMaria

Trivsamma förändringar sa...

Hej!
Surfade runt och hittade till din blogg!
Alltid kul att läsa bloggar som skriver om inredning/renoveringar och hund! Jag har också en liten vovve, welsh springer spaniel som jag åker mycket på utställningar med, men skriver också om renoveringar.
Ha en trevlig helg, kram Maria

Photo by Maria sa...

Lilla Rozzi så söt hon är lilla prinsessan..

Discobowling är kul så jag hoppas ni hade det ikväll..

Kram Mia

Uttan sa...

Disko Bowling det låter kul :)

Lilla Rozzi Hon e för söt alltså.
Ja det gäller att mata fåglarna nu Vi har också massor och de är så hungriga.

Trevlig Helg!
Kram!

Hanna sa...

Fin i guldkrona.
kram
Hanna

Photo by Maria sa...

Nötväckor och blåmesar har vi med en del men inte en enda domherre så långt ögat når :-( Gillar ju de fåglarna mende gillar tydligen inte mig..

Kul med bowling..

Ha nu en fortsatt fin lördag..

Kram Mia

Anonym sa...

Min eltandborste sa upp sig strax efter jul! Precis strax efter att garantin gått ut. Lagom retufullt. Så fort jag blir lite mer stadd i kassan blir det en ny! Svårt att vara utan när man vant sig. =)