lördag 29 januari 2011

Som det kan bli ...

För ett år sen kraschade min förra dator och jag var tvungen att köpa en ny, eftersom jag inte är gjord av pengar blev jag tvungen att ta den på avbetalning.
När jag betalade räkningarna häromdagen och kom till El-giganten kortets faktura så blev jag lite förvirrad .. det stod att jag hade 1391:- tillgodo????
Jag fattade ingenting, men tydligen hade jag betalt in för mycket och dessutom var datorn färdigbetald så det blev hux flux plus på det kontot ... ha ha.

Jahapp, vad gör man nu då, tänkte jag ... får väl be dem återbetala pengarna. Men så i går kväll kom jag att tänka på att jag länge velat köpa en GPS men inte tyckt mig ha råd med det, och de är ju inte så dyra nuförtiden, så idag åkte älskling och jag till El-giganten och tittade på GPS och hittade en i den prisklass vi tänkt oss ... jag behövde bara lägga till 99:- till det jag hade tillgodo så blev den vår ... =)

Inte nog med det, så var den på REA .. den hade kostat 2800:- innan så det skulle vara en riktigt bra GPS ...så jag hoppas vi har gjort ett fynd ... det känns i alla fall bra ... =)
Nu kan jag åka på visningar och konferenser eller andra platser jag inte hittar till ... utan att sitta med en Eniro-karta i handen ... =D


Så idag har jag suttit och försökt lära mig alla funktioner och förhoppningsvis hjälper den oss att hitta till MC-mässan i Stockholm i morron ... för vi hittar INTE i Stockholm kan jag säga, jag åker inte dit om jag inte har någon med mig som hittar eller kan läsa karta ... hatar att köra i Stockholm .. =)


Så nu är kameran nerpackad och jag är laddad för en dag på MC-mässan, det ska bli jättekul!

Ha en fortsatt skön helg!!
Kram Patricia

4 kommentarer:

Hanna sa...

Så roligt att få något litet extra som man inte räknat med.
kram
Hanna

Photo by Maria sa...

En GPS vill jag med ha så man hittar rakt på det man skall istället för att virra omkring och köra nån mil extra mot man behöver..

Mc-mässan skulle jag med vilja på så liiite avis är jag.. Min kompis har varit där idag..

Ha en fin natt och kör försiktigt i stora staden..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det skulle vara Göteborg då som jag tycker är lite värre. Utan GPS skulle det aldrig gå, där gjorde du ett bra köp.
Kramar
AnnaMaria

Uttan sa...

Hoppas Er dag i Stockholm varit bra och att GPS en fungerade toppen....
Här är det Jag som är GPS när Vi är ute och åker och visst händer det att Vi kommer lite fel men ibland så kan det vara riktigt trevligt också.

Kram!