onsdag 23 februari 2011


Ja idag var jag ledig som jag alltid är på Onsdagar, så jag tog det lite lugnt på f.m.
Så var det ju så vackert väder så jag tog kameran med mig när jag gick ut och fyllde på mat till fåglarna, och jag tänkte jag skulle fota lite fåglar. Medan jag stod och väntade på att någon fågel skulle våga sig fram igen efter jag kom med mat, så såg jag att det hängde istappar i Bollgranen, det såg rätt roligt ut. Så jag tog ett kort, och så dog batteriet i kameran så det blev inga fåglar .. ha ha

Så, då gick jag in och bakade mitt favoritmatbröd istället, fullspäckat med nyttigheter och jättesaftigt och gott, jag älskar verkligen det här brödet. Dessutom är det väldigt lättbakat, bara att vispa ihop allt i en bunke och hälla upp i limpformar och in i ugnen .. enkelt, gott och nyttigt .. det kan inte bli mycket bättre .. =)

Klockan 4 var det dags att öppna butiken, men innan jag öppnade var jag och hämtade ett paket med mer nyheter från Capri, så jag började med att packa upp allt och hänga in i hyllorna. Sen satt jag där och väntade och väntade, men det kom tyvärr inga kunder idag. Så jag tog fram kameran och fotade lite detaljer på kläderna. Capri är "kända" för sina detaljer, jag får ofta höra av mina kunder att de gillar detaljerna.

Den här knappen älskar jag, den sitter på en vit, härlig tunika som är jättefin.

Virkad uddkant på en cardigan...

Ett gulligt vitt linne med spetskant

Kvällen har bestått av mys i TV-soffan med gubben, med te och nybakat bröd .. sonen ser vi inte röken av, han är ute och åker bil ... ha ha

Må så gott!
Kram Patricia

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det kommer man ju ihåg, var väl hemma och sov. Och så stack man igen om man fick låna bilen. Jättefina detaljer, har kollat i den katalogen för ett tag sen. Har hänt att det kommer säljare till jobbet.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Solen värmer nog mer där nere hos er. Granbilden ger ju faktiskt en hint om att våren är på väg. Förra året skillde det nästan en månad mellan roslagen och här.
Just nu är det väldigt råkallt här uppe. Det trycker på från havet. Passar inte mig och min kropp alls har jag märkt. Jag blir skitdålig!!! =( Båda har vi artros och fibro...men tänk va olika det kan vara. Vädret spelar nog stor roll...

Det var fina detaljer på kläderna. Kikade lite i katalogen och det var fina saker i den. Till och med lite camofärger!!! *blink*

Ha en bra dag. Kram kram

Lena sa...

Så fint, jag får lite vår känsla av gran bilden:) Underbara detaljer lite gammalmodiga sådär.kram kram