söndag 21 februari 2010

Snöstormen


Nu har Snöstormen lagt sig...vilket väder vi haft... =)

Det är helt fantastiskt hur mycket snö det kommit sista dygnet, ganska farsinerande faktiskt.
Det snöade ju hela dagen och natten igår och innan jag gick och la mig så tog jag lite bilder genom fönstren på övervåningen för att dokumentera hur det såg ut hemma hos oss.

Jag kan inte minnas att vi haft så här mycket snö sen jag var liten, och vem vet när vi får sån här vinter nästa gång... =)

Så här såg det ut från köksfönstret i natt...


Korsningen utanför oss är helt igen snöad...


Och från trapp-fönstret tog jag denna bild, vår brevlåda syns knappt i snödrivan vid grannhusets häck... =)


Och från trapp-fönstret mot baksidan såg det ut så här...så häftigt!!


I morse tog jag kameran och gick ut innan jag ens fått i mig frukosten, jag ville ut och se hur det såg ut utanför huset...hade ju inte varit utanför dörren på hela dagen i går... =)

Man ser bara toppen på stängsel-stolparna och de måste ju vara 70-80 cm höga..





Utanför garagedörren...


Morronsolen tar sig över trädtopparna..













Rozzi har fullt upp att ta sig fram för att kunna kissa, man ser bara ryggen på henne... =)


Hon får kämpa sig fram i snön...








Inte lätt att ta sig fram här inte...


Älsklingen tog sig ut lite senare för att skotta sig fram till fågelbordet så fåglarna kunde få mer mat, det behöver dem de små stackana...vi har ca 70-80 cm snödjup på gräsmattan!!!


Det känns lite schitzofrent att skylta om vår-sommarkläder på min Gatupratare... hi hi


Älsklingen gör ett tappernt försök att skotta garage infarten...vi har fått 30-40 cm snö i natt...


Vår ytterbelysning syns knappt... =)


Fåglarna har fått mat och vår flock med domherrar vågar sig fram







Hoppas ni har det bra ute i vårt snörika land... =)
Kram Patricia

7 kommentarer:

cathrine sa...

Ja du fy fan va snö Tommy hålle rpå nu försöker skotta så ja kan komma ut med Opeln..Han skottade 3 timmar i går kvöll Aki va ute 1 ½ nu har Tommy hållit på 2 timmar..men massor kvar ännu..det är vidrigt mycket snö vet ej ens vad man ska lägga allt platsen är slut..SUCK VÅR VÅR VÅR:..vill ja ha..


Vink från vargstubacken

Nina sa...

Du är som jag, mer fachinerad än irriterad :) Visst längtar jag efter våren, men den kommer ju när det är dags. Vilka fina foton du har tagit! Jag har oxå fotat lite så jag tar väl med det i bloggen imorrn.

Ha det så bra, vännen!
Kram Nina!

Malin - Ebbas änglar sa...

Men hallå där!!
KUL o se att du 'är igång' igen ",
Ja, jag tycker oxå det är så himla häftigt med all snö & det är ju så VACKERT oxå. Ljust & rent & inte skitigt o dystert. Var nyss ute på en 'ljusterapi-promenad'!! Man får nästan ha solglasögonen på sig ",

Må så gott & kram på dig. /Malin

Photo by Maria sa...

Ja nu är det mycket snö.. Snöandet får gärna hålla uppe nu.. Har ju ingenstans att lägga snön längre när man skottar..

Hoppas du haft och har en bra söndag..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja vad säger man, det är häftigt och se så här på bild. Men inte så kul när man måste ut med bilen. Hoppas maken har fel, han sa förut att det ska snöa mer! Ser lite kul ut med skylten där mitt i all snön. Och Rozzi blir nog glad när det tinar bort så hon kan leka som vanligt.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Stina sa...

Ja, jag säger då det vilket väder vi har.
Hur ska det bli till våren tro? Tävlingssimning genom gårdarna kanske.:-) Kram

Uttan sa...

Vilka fina bilder Du tagit och tänk vad roligt att få se bilderna i sommar....nog är det lite häftigt allt och vackert nu när solen kikar fram.
Det bli mer snö till helgen igen spås det.

Tack för grattis hälsningen i går.Ja han e snäll Min Goa Gubbe..

Sköt om Dej!
Kram!