onsdag 29 december 2010

Snart nytt år ...


I dag har jag varit ledig ... hade tänkt jag skulle baka till min födelsedag i morron men inspirationen ville inte infinna sig alls.

På e.m. åkte vi och handlade mat inför stundande Nyårs firande då min ena bror och svägerska med familj kommer hem till oss och myser.

Efter många om och men så bestämde jag idag att det får bli Toast Skagen till förrätt, Vitlöksostfylld-baconlindad-kycklingfilé med Potatisgratäng och sallad till varmrätt och Marängswish (eller hur det nu stavas) till efterrätt ... =)

Och så har vi laddat upp med lite godis och chips och sånt så klart ... så nu är 4 godisskålar fyllda ... hi hi






Tidigare i kväll fick jag ett samtal, det var sonen som frågade om jag ville vara barnvakt till Clara ... och självklart ville jag det ... jag är ju hellre barnvakt till Clara än bakar till kalaset ... hi hi

Och Clara var så mysig som vanligt, hon blir 4 månader i morron (på farmors födelsedag) och är sådär himla go och glad, skrattar och ler och "pratar" och har sig ... charmigare och sötare unge får man leta efter ... =)

Här sitter Clara och pratar för fullt med mig ... =)


Och som hon dreglar och kör med tungan så måtte hon snart få tänder ... hon lipade mellan skratt och pratet och såg så rolig ut ... goa gullunge!!!


Det var första gången de var ifrån sin lilla ögonsten och jag fick ett SMS där de undrade om allt gick bra .. det såg jag först efter de åkt hem .. =)

De var borta i 2 timmar och handla och passade på att äta på Mc Donalds på tumanhand ... det tycker jag de gjorde rätt i, man ska ta sig tid för varandra och inte bara vara föräldrar hela tiden ... och de var så nöjda när de kom hem, men hade längtat efter guldklimpen så klart ... =)


Om jag inte tittar in mer före nyår så vill jag passa på att önska alla mina goa vänner här inne ett riktigt ...
GOTT NYTT ÅR!!


Kram Patricia

6 kommentarer:

Lena sa...

Underbara bilder och jag önskar dig det samma:)Hoppas du får en fin födelsedag kram kram

Anonym sa...

Å vilken liten pöötnos!=) Ser ut som om hon suger på en liten jordgubbe på sista bilden...hihi. Redan en liten tös med smak för det goda. ;)
Låter som ni kommer att få det trivsamt och framförallt GOTT i morron.
Jag hoppas du får en trevlig födelsedag idag också. Trots avsaknad på tårrrta. Mmmmm jammi.
Stort GRATTIS!
Ha det bäst och gott nytt till dig med.
Kramar från Cicci

Anne sa...

Tittar förbi och önskar Gott Nytt År ! =

Kramizar Anne

Malin - Ebbas änglar sa...

Hoppas du får en fin födelsedag. Grattis!

Passar oxå på att önska GOTT NYTT ÅR!

Kram från mig - Malin

Photo by Maria sa...

Lilla Clara är en riktig goding, så söt.. Jag hade med släppt allt och varit barnvakt istället för att baka :-)

GRATTIS!!

GOTT NYTT ÅR!!!

Kram Mia

Hanna sa...

Gott Nytt År!
Kram
Hanna