onsdag 17 augusti 2011


Ja, då har det gått flera dagar igen sen sist .. hi hi.

Förra veckan kom Clara och med mamma A-S på besök. Så fort jag fick fram kameran började Clara skratta så där riktigt utstuderat och tillgjort .. hon är ju för rolig den ungen ... =)

I Onsdags kväll förra veckan, fick jag för mig att jag skulle färga håret. Det är över 10 år sen jag gjorde det sist och jag brukar annars i vanliga fall bleka slingor i mitt mörkblonda hår, men man ska ju variera sig lite .. har jag hört. Så, det blev en färg som hette Cacao .. chokladbrun med andra ord.

Jösses va konstig jag kände mig dagen efter .. fick en chock varje gång jag såg mig i spegeln men jag vänjer mig väl kanske så småningom... ha ha


I fredags morse åkte jag till Nynäshamn på PXC-konferens och vi skulle bo på det mysiga Skärgårdshotellet, precis mittemot Gotlands-terminalen .. =)
Nicke och jag åker ju till Gotland om en vecka, så nu hittar jag till båten i alla fall .. hi hi

Ljugarbänken i lobbyn ..

 En liten sitthörna i lobbyn .. så mysigt ställe!!

På kvällarna gick vi ner till hamnkrogen Kroken, som låg precis vid Gästhamnen .. min utsikt från middagsbordet .. =)

Utsikten från hotellrummet var inte heller helt fel .. =)

På lördagkvällen hade vi Tema-fest .. då hade vi "hatt-parad" där vi var tvugna att ha underkläder med i hatten .. vi var ju på PXC underklädes konferens så vad var mer logiskt ... ha ha
Och här ser ni min vackra kreation .. ha ha ha ha

Jag och mina tossiga PXC-vänner Jasmina och Tezz .. =)

Och Maria från Gotland hade gjort en så söt hatt.

Månen lyste på kvällarna och det var fullmåne någon av nätterna men vilket vet jag inte för det såg ut som det var det varje natt ... =)

Tezz for runt med kameran framåt nattkröken .. och så här glad kan jag vara .. ha ha ha
Hade en underbart rolig helg med alla mina PXC-kollegor .. som vanligt. Jag har världens roligaste "jobb"!!! .. =)


Vi har ju letat ny bil ett tag och i går bestämde vi oss då äntligen .. för den här. Så idag på f.m. åkte vi och hämtade den. Så nu är man en massa pengar fattigare men en fin bil rikare ... =)

Må så gott alla goa vänner!
Kram Patricia

8 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Tack goa gumman för kiken hos mej! Ja nu ska jag ta lite mer semeter i höst!
Åh va roligt med underkläderstema..hhihihi,jättekäcka huvudbonader,sån't gillar jag,hahaha...Tack för fina bilder Gunilla ♥

hemma hos lilla mej sa...

Vad söt hon är lilla tjejen.Ååååå vad härliga mössor.Vi skulle åkt på kryssning till Gotland men det var slutsålt så nu blir det en go tur till Helsingfors fred-söndag.Bara så gott.Liknande volvo hade vi innan vi bytte till en v70 R design.Bra bilar volvo,Ha nu en skön kväll vännen.Kram Rita ♥

Lena sa...

Du är så fin Patricia både utan hattar och i:)Underbara bilder från Gotland, jag ahr aldrig varit där, men skulle vilja, hm ngn nytt att klura över:) Fin bil lika som vår fast vi har en glacierblå som det så noga heter;) Lilla Clara är så söt och jag er verkligen hur lika i storlek hon och Nellie är:) Våra guldklimpar;) kram kram

Stina sa...

Fina du!;-) Kram Stina

Vardag och flärd sa...

Vilka härliga hattar ni hade och jag är säker på att ni hade underbart roligt!
Kram Eva

Photo by Maria sa...

Vilken kul sammanskomst med jobbet du varit på.. Härliga bilder..

Tycker du är jättefin i det bruna håret..

Ha nu en bra torsdag..

Kram Mia

Mina Gouldsamadiner sa...

Fasiken sicket mysigt ställe ni var på och kul verkade ni ha haft.
Ny snygg hårfärg som du passar jättebra i.Jag brukar använda den färgen oxå.
Och wow sicken snygg bil!!! Lyllosar!!!
Kramiz Kicki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du ser gladare och gladare ut för varje bild, så ska det vara på en bra fest. Roligt med hattarna. Och jag tycker du blev supersnygg i din nya hårfärg, den ramar in ditt ansikte så fint. Och passar jättebra till glasögonen.
Kramar
AnnaMaria