onsdag 28 december 2011


I går e.m. var jag ut en sväng på tomten med Rozzi och fick se att trädgården var invarderad av en stor flock Sidensvansar...

Fort in efter kameran så jag fick fota lite ..
de är ju så fina .. =)

En liten blåmes fick också vara med på bild .. =)

Sidensvansarna festade i vårat äppelträd .. här sitter en och vilar lite .. lika rund och go som äpplena runt honom/henne .. =)

Nu känner jag att julen är över och jag börjar så smått plocka bort tomar o pynt. Och i går åkte mossan och svamparna bort från ljusbrickan och nya ljus med krossat glas fick ta plats istället .. =)


Idag när vi skulle åka och handla så var trädgården åter fylld av Sidensvansar .. så Nicke fick vackert vänta medan jag gick in efter kameran för att fota dem igen .. hi hi.
De festade vidare i vårt äppelträd .. =)



Till slut kom vi iväg för att handla och idag skulle vi åka och köpa min födelsedagspresent .. och tänk jag hade sån tur att den billigare variantn jag hade tänkt nöja mig med var slut och den dyrare som fått "bäst i test" var på REA .. så nu har jag fått en fin Glassmaskin av älsklingen i födelsedagspresent, men jag fyller inte förrän på fredag .. =)
Men nu kan jag äntligen göra god glass utan en massa tillsatser och annat mög .. =)

Just ja, jag glömde ju skriva att i förmiddags ringde mamma och ville att vi skulle åka och titta på present till mig, så jag var först med henne och köpte paket till mig .. längtar efter min fina present som jag får på fredag .. =)

I morron är det arbetsdag igen men på fredag har jag tagit ledigt för att fylla år .. =)

Ha det bäst!!
Kram Patricia

8 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina sidensvansar.
Kram
Hanna

Vardag och flärd sa...

Grattis i förskott! (om jag inte hinner titta in på fredag)
Sidensvansarna är så vackra!
Ha en bra födelsedag!
Kram Eva

Stina sa...

Men så tjusigt. Vi brukar också ha sidensvansar här.:-) Kram Stina

Gunillasljusglimtar sa...

Fina fåglar det du! jag säger GRATTIS i förskott till dej vännen...Kul me presenter eller hur+ Åh va kul blir Clara storasyster då? Kul med bebbe...Vi ska bli bonusmormor o morfar i mars...6år sen minsta föddes...Kramis Patricia!

Photo by Maria sa...

sidensvansar är så fina.. Kul med så många..

Du får berätta hur glassen blev.. Jag gjorde alltid egen glass för några år sedan som var så god =) Men utan maskin då..

Ha en goer natt och en fin torsdag..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis i förskott, den glassmaskinen kommer bli populär. Och så fina foton du tagit på fåglarna, sidensvansar är väldigt vackra.
Varm kram
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fina sidensvansarna är! Kommer ihåg att de har ett speciellt läte också...
Och Grattis i förskott.
Kram
Marie

Hemmet Är Min Borg sa...

Många mysiga foton,och glassmaskinen verkar vara en riktigt grej som många har köpt , och det är ju rätt slippa massa tillsatser , få nog fundera på en sån jag oxå, Grattis igen på din dag
och önskar dig ett Gott Nytt År
Kram Jeanette