tisdag 19 maj 2009

Loppisbesök


Det blev inget skrivet i går, men jobbade först, sen hem o vilade (var helt slut) och sen iväg på 8-ÅRS KALAS hos min gudson CALLE och fick en massa gott fika så klart, hans mamma (min svägerska) är så duktig på att baka... =)

På väg hem från jobbet idag så träffar jag min svägerska Anne, som oxå var på väg hem från jobbet och tyckte att jag skulle följa med hem och fika innan jag gick hem...självklart gjorde jag det. Men på vägen hem till dem så gick vi förbi vår LOPPIS "Prylboden" och tog en sväng där inne, och som vanligt hittar man ju alltid något man vill ha, och detta fick jag med mig hem... en blomkruka (har en likadan innan), en söt Melitta-filter-hållare och ett sött fat... för 23:- =)


I kväll hade jag öppet i min lilla butik, det är dags för årets stora VÅR-REA för nu är säsongen slut på Capri collection, och jag fick en del sålt. Jag har öppet i morron med mellan kl 17-19 och hoppas få lite mer sålt.

I kväll har jag även hunnit med att vara på ett litet möte... Vi är ett gäng tjejer som är återförsäljare/säljer olika produkter och ska ha en gemensam TJEJKVÄLL måndag den 25 maj på Volvogården i Köping, så det var dags att träffas och gå igenom den sista planeringen. Biljettförsäljningen har gått jättebra och vi har bara ett fåtal biljetter kvar, så det känns jättekul då det är första gången vi annordnar den här träffen och vi hoppas på bra gensvar under kvällen. Jag ska ha med mina kläder och kommer att sälja ut kvarvarande vår-sommarkläder eftersom säsongen är slut.

I morron är jag ledig, det känns skönt. Då ska jag nog åka och köpa lite växter och pynta i min nya fina Paviljong.. =)

Hoppas ni alla haft en bra dag!

7 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Här har det fyndats,,,,alltid så kul och visst kommer det ngt litet med varje gång...fin saker du fick tag på....
Och vad kul att få pyssla i Paviljongen....

Ha´en solig vecka!
MiaMaria

Uttan sa...

Hej!
Så kul med loppis.
Och vad jag skulle vilja kunna komma till din butik och se vad du har för fint..
Det var ju en blus jag var lite sugen på,,,,men men.
Lycka till med försäljningen.
Kramar!

Photo by Maria sa...

Loppisfynd är alltid trevligt :-)

Synd man bor en bit bort annars hade det ju varit kul att kolla in era saker ni skall sälja.. Jag vet ju sen innan att kläderna du säljer är snygga kläder i bra kvalitet..

Ha nu en bra natt och en härlig ledig dag i morron..

Kram
Mia

hemma hos lilla mej sa...

vilka fina fynd du har gjort.Vad mysigt det låter att du ska handla blommor och pynta din paviljong.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~.

Lena sa...

Vilka fina killar du har:) ja loppis är så kul. när vi är i Rättvik bruar jag gå påerikshjälpen, där kan man göra riktiga fynd ibland. älskar gamla saker...Ha det gott. kram.Lena

junhe sa...

snygga loppisfynd! är melittafilterhållaren i keramik? letar efter ett sådant =)
kul med tjejträff, jag har bjudit upp mina 3 systrar sista helgen i maj. vi brukar försöka träffas 1 gång per år och hitta på ngt skoj, nu är det min tur =)

ha en bra onsdag/ kram junhe

Stina sa...

Fina saker. Ta hand om dig idag med.;-) Kramis