tisdag 18 maj 2010

Vaaaarmt och kvaaaavt....


Idag har det varit jättevarmt (25 grader i skuggan vid 19-tiden i kväll)...och fruktansvärt kvalmigt och kvavt... Det känns som det är åska i luften men har inte hört något muller än.

Här hemma växer det så det knakar i trädgården...helt galet men Rabarbern blommar redan...


Och snart är äppelträden fulla i blommor...så vackert!



Framåt kvällen idag så åkte vi ut till vårt favorit promenad-ställe...Älghagen strax utanför Kungsör. En gammal ek-hage som är underbar att vandra i och låta Rozzi springa av sig och själen få insupa allt det vackra i naturen...

Det har ju regnat en del sista dagarna så det var stora vattenpölar precis vid ingången till hagen, men älskling hittade en gammal planka som han la som spång så vi tog oss in torr-skodda... =)


Ekarna är magnifika ... här luktade det tydligen riktigt spännande enligt Rozzi... =)


Jag älskar den här naturen med de gamla ekarna, stora enar och oändlig grönska...


Jag hade inte förväntat mig att Liljekonvaljerna redan var på gång...


Rozzi hittade en gammal tennisboll i grönskan...och husse kastade lite boll så hon fick springa av sig lite....skutt-skutt-skutt...vart tog bollen vägen... =)


Flygande rottweiler... ha ha


Det blommade överallt, jag hade fullt upp att fånga allt på bild


Liljekonvalj som snart slår ut...


Rozzi står och spanar på något...säga vad man vill men hon är sååå vacker, om än något överviktig... hi hi


Så söta...


Härliga vidder...


Härliga färger...


Och smörblommorna blommar redan...de lär inte hålla till midsommar...


Ormbunkar fanns det gott om...vackert mot sten...


Solen tittade fram emellanåt...men mörkt på himlen


Lyckan är totat....en stor vattenpöl att plaska i...det är livet säger Rozzi... =)


Vilda Gullvivor...


Ekar så långt ögat når...


Och ännu en stor djup vattenpöl att svalka sig i ....


Ljuvlig skir grönska...


Full fart över stock och sten...


Oväder på gång eller...solen tränger sig fram mellan de mörka molnen...


En blöt och nöjd Rozzi innan hon får skutta in i bilen för att åka hem...härligt med en tur i naturen... =)



I morron är det Onsdag och ledig dag för mig....skönt!
Och som vanligt öppet i butiken där REA:n sätter fart på riktigt för nu börjar Capri sin stora Vår-REA, så kom och fynda!!

Må så gott!
Kram Patricia

6 kommentarer:

cathrine sa...

Kan hålla med liite tjockis är hon allt..men hon Frazze är rätt lika syns släkskapet..fin natur där ute..fina bilder..

Photo by Maria sa...

Fina bilder du visar i vanlig ordning.. T.o.m här nere har det varit varmt idag, äntligen..

Ha nu en bra ledig dag..

Kram Mia

Nina sa...

Ja, jag håller med dig, hon är bra vacker! Vilket huvud hon har :)

Så fint i "er" hage med alla ekar och vad grönt det har blivit! Det går så fort när det väl kommer lite värme.

Ha en härlig ledig dag!
Kram Nina!

Lena sa...

Så fina bilder som alltid:) Mina rabarber är knappt en dm och så tunna. Fina Rozzi, vilka underbara bilder på henne:) kram kram

Fruädel sa...

Fantastiska bilder tar du! Åh va jag ligger i lä, öva,öva, öva ska jag göra :-) Underbar blogg måste jag säga, blir lika glad varje gång jag hittar nya "pärlor"! Blogga på!/tess

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har nog haft fullt upp idag som har rea. Jättefina naturbilder, den på slutat med molnen var lite magisk. Rozzi är snygg som vanligt, härligt och se hur kul hon har. Och det var en gentleman som fixade dig torrskodd över blöthålet.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria