tisdag 18 januari 2011

Konferens helg...

I helgen har jag varit på resande fot ... ända nere i Göteborg har jag varit.

I fredags morse åkte jag och min PXC-kollega Jasmina till Göteborg på PXC-årskonferens.
Dagen startade tidigt med att jag åkte tåg kl 06:40 till Falköping, där Jasmina mötte upp och körde resten av vägen med bil, och vi landade i Göteborg kl 11:30.

Jasmina och jag skulle dela rum, och här fick vi bo, ett jättefint rum på Scandic Crown hotell.

Hissarna var utanpåliggande och till en början tyckte jag de var lite läskiga men man vänjer sig fort och sen var det helt OK och lite kul med utsikten .. =)

Vi startade fredagen med en god lunch buffé och sen sparkade vi igång konferensen. På eftermiddagen var det Fika buffé ... och jisses va mycket gott det fanns, svårt att välja när man tycker om allt ... =)
Men det blev en liten chokladboll, en liten ruta kladdkaka och en liten ruta kryddig kaka med glasyr och en hög med grönsaker och dip. I det lilla glaset var det Cocos smoothie som var jättegod...och så en mugg kaffe så klart ... =)

Efter fikat var det några timmar konferens igen och sen en liten paus för att byta om och göra oss i ordning för en jättegod middag. Här är jag och Jazmina i hissen på väg ner till restaurangen ... =)

Lördagen konferensade vi hela dagen och när vi slutat kl 17 så tog jag kameran och fotade lite från hotellet ut mot Göteborg, dessvärre var det väldigt disigt, men här ser man i alla fall Pariser hjulet på Liseberg... =)

Och så här ser det ut från 8:e våningen ner på innergården i hotellet, där restaurangen ligger.

På lördagkvällen var det Cowboy-tema och vi skulle klä ut oss till middagen. Och jag hade lånat en dress så jag skulle se ut som en fin gammal dam ... ha ha.

Middagen bestod av en Western buffé med massa god mat och här sitter jag till bords tillsammans med en av PXC-kollergorna.

Efter middagen fick vi en liten överaskning, vi fick besök av några Linedance:are, men istället för att visa upp sig så fick VI lära oss dansa Linedance och det var ju jätteroligt även om det blev mycket fel och skratt innan vi fick kläm på det ... =)
Och på söndagen hade vi halv konferensdag innan det åter var dags att åka hem till verkligheten med alla inspiration man fått ... =)
Det var en fantastisk helg med massor av inspiration, massor med skratt och på tok för lite sömn och jag känner mig fortfarande lite sliten, men nu gäller det att omvandla all inspiration till arbete och jag ser fram emot en fantastisk vår ... =)

Här töar det och töar och snart har vi ju ingen snö kvar. Det är halt och bött ute och så tråkigt när det blir så mörkt och blött ... jag vill ha snö tills det ska bli vår, gillar inte den här mörka tiden utan snö .. men men, jag hoppas våren kommer tidigt i år ... =)
Må så gott!!
Kram Patricia

Uttan sa...

Vilken härlig helg Du har haft.Du är så fin i din klänning.

Ja nu börjar det se lortigt ut ute och Vi har också såååå halt. Jag har utegångsförbud när Mannen inte är hemma.

Vår!!! vill Vi ha.

Kramar!

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vilken härlig helg i goa götet.Nara så smarrig fika.Vad fin klänning du hade på dej Härliga bilder.....Ja nu är det halt.Men det ska ju bli kallare .Konstigt väder.Önskar dej en skön kväll.Varm kram Rita ♥

Lena sa...

Ser verkligen ut att varit en kanonhelg,det behövs emellanåt:) Du är jättefin i dina glasögon tycker jag:)hoppas du vant dig vid dem nu.Ja klänningen med förstås men den såg jag ju på fb;) Kram kram

Photo by Maria sa...

Vilken helg!! Ni verkar ha haft hur kul som helst..

Ha nu en fin natt och en härlig onsdag..

Kram Mia

Stina sa...

Men så härligt ni har haft det.

Ja du vet... vill man inte ha gäster så kan man ju bara stanna kvar där på brokvisten hela dagen.;-) Kram Stina

Mina Gouldsamadiner sa...

En sån trevlig konferens och nästan i mina hemtrakter,bor 3 mil söderut från Gbg.
Mkt gott att äta på konferenser,det är mumma det.
Sista planeringsdagen vi var på fick vi oxå prova på linedance.
Håller med dig.Vill ha snö istället för tö,vi är ju bara inne i januari än så länge.
Kramiz.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det syns att ni haft det kul, och Göteborg är en fin stad. Jättefina var ni bägge kvällarna, roligt med line-dancen. Man får en energikick av och komma iväg på sånt här.
Kramar
AnnaMaria

Anne sa...

Det ser ju helt klart ut som om det var en trevlig helg för er. Göteborg kan ju inte bli fel..!!! Bor ju strax utanför..;)

Kramizar Till Dig

Anne

konferens göteborg sa...

Tack för att dela dina bästa minnen .... Jag gillar din blogg.