torsdag 5 november 2009


I går kväll var jag och hämtade min dator hos sonen, han hade lyckats få igång den men fick ingen kontakt med nätverkskortet och det gick inte att starta den normalt utan man var tvungen att gå via Bios... Så den är ju inte som den ska även om den delvis fungerar om man använder nätverkskabel istället för trådlösa nätverket.


Så, i går kväll bestämde jag mig för att jag nog fick lov att köpa en ny dator i alla fall, även om ekonomin egentligen inte tillåter den typen av utgifter.

Så efter jobbet idag åkte jag, älsklingen och lilla sonen till Elgiganten som hade erbjudande på en riktigt bra Laptop.

Naturligtvis var den slut och den var slut i varenda butik och de skulle inte få in fler, så det var bara till att tänka om och börja titta på de som fanns kvar att välja på i butiken.


Så, det blev en Compaq Pressario Laptop med 17,3" skärm, Intel Celeron Dual Core-processor, 3 GB RAM, 320 GB hårddisk, inbyggd web-cam. HDMI, CD/DVD-brännar och gud vet allt vad den har i sig... =)

Det enda som "sket" sig när vi kopierade gamla hårddisken var att vi missade kopiera alla mail i mina sparade mappar i inkorgen...så jag har "förlorat" hela min adressbok med hundratals mailadresser till framför allt kunder men även alla privata vänner. Så, ni som läser detta och undrar varför jag inte skriver...skriv till mig så jag får era adresser igen är ni gulliga... =)


På lördag är det dags för modevisning på Himmeta Byggdegårds Tjejkväll. Det ska bli jättekul även om det är jobbigt för kroppen. Så nu har jag förberett lite "reklam-lappar" och sånt som jag ska ha med mig, så nu ska det bara skrivas ut och packas ner.


Kläderna packar jag ner på lördag f.m. så de inte hinner bli så skrynkliga, men övrigt som jag ska ha med mig kommer jag att pack i morron kväll...försöker förbereda så mycket jag kan i förväg.


Föresten, vi har fått vinter här idag...
Det snöade lite lätt i går morse men idag har det kommit lätt snöfall hela dagen till o från. Det är visserligen ganska milt så snön ligger inte kvar på vägar och så, men bilen var vit när vi skulle åka och köpa datorn i e.m.... =)


Det får gärna bli vinter, bara det är ett par minusgrader så snön ligger kvar, för slaskväder är det värsta jag vet...då är jag lika gärna utan snö och har lite plusgrader istället... =)




Må så gott!
Kram Patricia

5 kommentarer:

Nina sa...

Grattis till nya datorn! Ska skicka mail strax :) Hoppas det ordnar sig med alla adresser. Det är ju smart med typ yahoo eller hotmail då... När jag hade adresserna bara i datorn så skrev jag ut dom för säkerhets skull.

Jag håller med dig helt och hållet vad det gäller vinterväder. Fast helst behöver det inte vara vinter alls.. ;)

Lycka till på lördag!
Kramar om dig!
Nina

Uttan sa...

Så det blev en ny dator,även om det blir en utgift man inte räknar med så är det ju alltid roligt med nya grejer.
Den verkar ha det mesta.
Grattis till Den!

Så önskar jag Dej lycka till på Modevisningen.
Låter väldigt kul synd att det är så långt dit.
Just nu regnar det här så snön försvinner nog till imorgon.

Sköt om Dej!
Kram!

cathrine sa...

Du ahr ju mailat mig med bloggen så då antar jag du har min adress flinar..ja du jag vill emd ha en ny data min är just nu Grrrrr

Ha det bäst

kram

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till din nya dator.Ja även om det blir en ekonomisk utgift så måste man ju ha en.....Hoppas det löser sig med det som du förlorade inte skoj när det är kundregister.Lycka till på modevisningen .Låter skoj.Ha en skön kväll kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

Photo by Maria sa...

Roligt med en ny dator även om det inte är så roligt att betala den :-(

Lycka till nu på modevisningen..

Kramar
Mia