måndag 14 februari 2011

Majonnäs och Alla hjärtans dag...


I går provade jag något jag aldrig gjort förut ... jag gjorde egen Majonnäs .. =)
Jag läser ju en hel del böcker om hälsa och har varit på kurser o föreläsningar i ämnet och tycker det är väldigt intressant, framför allt det här med tillsatser och kemikalier som vi får i oss via maten. Det är helt sjukt va mycket skit det stoppas i maten.
Så därför gjorde jag egen majonnäs i går, på ett ägg, rapsolja, vitvinsvinäger, salt och peppar .. och inga tillsatser, stabilisseringsmedel, färgämnen o.s.v. ... =)
Och den blev väldigt god, tog bara någon minut att göra med hjälp av mixerstaven och mycket nyttigare och billigare än den köpta från butik ... =)

Jag gjorde 2 satser Majonnäs, för i går fyllde gubbens farmor 85 år, så då fick hon förutom ett fång med tulpaner, även en burk hemlagad Majonnäs ... =)

Ja idag är det ju då Alla hjärtans dag!
Vi brukar inte fira det här hemma, men idag när jag kom hem från jobbet fick jag den här jättestora och jättefina rosen av älsklingen .. och en massa goa pussar ... han är för söt min gubbe! =)

Nu är det dags att sova ... sömnen är viktig men en bristvara för min del, jag sover ofta dåligt och vaknar ofta flera gånger varje natt, det är inte bra för hälsan men jag jobbar på att sova bättre ... =)

Må så gott!!!
Kram Patricia

3 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Natti Patricia.Hoppas du kan sova gott.
Låter gott med hemmagjord majonnäs.
Fin ros du fick.Själv fick jag köpa blommor till mig själv,hehe,men det går bra det med.
Kramizar.

Stina sa...

Tack snälla för ditt förslag. Ska kolla det. Jag dricker annars solhavre. Men jag ska kolla upp det där.:-) Kram Stina

Photo by Maria sa...

Det mesta är ju bättre att göra från grunden men latheten och tidsbrist slår ju till allt som oftast..
Kul att ge bort ngt man fixat själv..

Fin ros du fick, min gubbe låg ju på lasarettet igår så här blev inget, fast vi brukar inte heller uppmärksamma den dagen..

Kram Mia