onsdag 30 november 2011


För ett tag sen satt jag och bläddrade runt bland lite bloggar, råkade komma in till någon som bakat ett enkelt knäckebröd, skrev ner receptet och i går fick jag lust att testa det .. minns dock inte vem jag hittade receptet hos. Men attan vilket gott och lättbakat bröd, bara röra ihop och bre på plåt och in i ugnen .. så enkelt och så förbaskat gott.. =)

Det här brödet kommer jag att baka många gånger .. sååå gott med lite bregott och en skiva ost ... mums!


I går fick jag förfrågan om jag ville komma och leka lite med Clara en stund idag på f.m. så mamma Ann-sofie fick fejja lite hemma i lugn och ro. Så jag åkte dit efter frukosten och så tog jag en promenad med henne och deras hund Clabbe.
När vi kom tillbaks var det lunchdax för Clara, och efter maten lekte vi en stund i hennes rum.
Hon hade fått de här roliga Mimmi-öronen som hon ville ha på sig och så skulle hon sitta i sin lilla fåtölj och domdera vad farmor skulle hämta och ge henne ... ha ha .. vad ska det bli av den lilla fröken .. =)

Full i bus som vanligt .. ha ha
Inga vidare bra bilder för jag hade ju bara mobilen med mig .. =)


Efter att jag varit hos Clara hade jag en Distanshealing bokad och den gick bra, jag kan inte sluta förvånas över att det fungerar .. och det är jättekul .. =)

När jag tömde brevlådan idag var den knökafull .. för där låg ett paket med ett nytt fårskinn jag beställt från Gotlam .. ett nytt fint vegetabilgarvat fårskinn .. det var mycket större än det förra jag köpte .. och billigt var det med för hon REA:r ut dem till halva priset nu då hon ska sluta med de vegetabilgarvade.

Nu är det dags för sängen, i morron är en ny arbetsdag .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

6 kommentarer:

Nina sa...

Man ser iaf buset i blicken, trots mobil-bilderna. Goa unge :)

Önskar en fin-fin dag!
Kram Nina!

Vardag och flärd sa...

Det knäckebrödet bakar jag varje vecka, det är så gott så man kan äta det som kaka. Och så lättgjort!
Ljuvligt fårskinn, vad fick du betala? Jag har under sommaren köpt 3 fårskinn men jag vill ha fler.
Kram Eva

Lena sa...

Brödet ser verkligen gott ut. Har aldrig provat på att baka hårt bröd själv. Lilla Clara då, haha ja du små som de är vet de vem de ska köra med;) farmor gör ju allt;) Underbart fårskinn ser varmt och gosigt ut. Var rädd om dig Kram kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket härligt skinn, finns inget goare än fårskinn nu. Det skulle vara Clara då, hon är söt den tjejen. Ser gott ut med brödet du bakade, bra med enkla recept.
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Härliga clara! Hahaha såna öron skulle man skaffa du...Ja jag känner mej inte alls så gammal heller men 53 är åt fel håll tycker jag! Men man är som man är,får jag bara vara frisk så känner man sej 20 år yngre,hihihi...Kunde det vart Lindas Lantliga hennes blogg,känner igen det också! Kramis Gunilla

Anonym sa...

recept tack på knäckebrödet :))