söndag 13 november 2011



I går åkte vi till svärfar i Västerås för att fira farsdag, på vägen dit stannade vi vid Lilla Rytternes gamla kyrko ruin. Har åkt förbi där så många gånger men aldrig stannat till, men i går blev det äntligen av.

Hade så klart inte kameran med mig så ni får hålla till godo med mobil-kort .. =)

Kyrkan byggndes på 1200-talet stod det på en skylt men jag såg inte när den förstördes, tavlan var lite dålig. Men jag vet att de brukar ha utomhus gudtjäns där ibland så den används i alla fall fortfarande .. =)


Efter fika hos svärfar så blev en sväng till IKEA och förutom flera hundra värmeljus så köpte jag lite nya gröna växter, bland annat den här stora Dracenan. Den fick boa i en gammal koppar-hink och stå vid en annars lite tråkig vägg i köket.
Tänk va en grön växt kan göra, det känns så mycket fräschare där nu än innan .. =)

Idag var det dax att baka matbröd igen för jag hade bara en lite bit kvar från förra baket, så det blev mina favvo-limpor igen .. tröttnar nog aldrig på dem .. =)

I kväll har vi varit och firat farsdag och ätit god Smörgåstårta och Prinsess-tårta .. smaskens .. =)

I morron är det ny vecka och nya utmaningar .. får se om det kanke blir lite auktion på kvällen .. =)

Må så gott!!
Kram Patricia

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Det blir ju lite mer liv när man har gröna växter på några ställen, det är fint!
Nybakt bröd ..... så gott, mums!
Ha det fint!
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en bra helg. Fin växt och det är alltid roligt och ta en tur till Ikea. Och så besöket vid kyrkoruinen, sånt är intressant.
Ha en bra vecka
Kramar
AnnaMaria