tisdag 1 november 2011


I söndags förmiddag fick jag ett ryck och bakade äntligen mina favoritlimpor, det var ett tag sen sist.
Det är det absolut godaste bröd jag vet, det är nyttigt, saftigt och mättar bra, det perfekta frukostbrödet .. =)

På eftermiddagen var vi bjudna hem till mina föräldrar på smörgåstårta. Min yngsta moster med familj var här på besök så vi ville ju umgås lite med dem. Min ena bror och min äldsta son med familj var också med. Clara höll låda och roade oss kungligt, hon är ett litet charmigt busfrö ska ni veta, tänk va vi skrattade. Hon har lärt sig flirta, det är bara det att hon flirtar med båda ögonen och kniper ihop hela ansiktet och ser för rolig ut .. underbara unge! .. =)

Med mig hem fick jag min poncho från när jag var liten, den ska jag spara till Clara, och så fick jag mammas en fin virkad sjal .. och så fick jag det här fina fotot på mig och mina föräldrar när jag döptes 1965... =)
Det är lite kul att se sina föräldrar som unga, man upptäcker släktdrag som gått vidare på ett annat sätt och jag har inte tidigare sett hur lik min äldsta son är min pappa  .. =)

Nu är det dags för mig att gå till jobbet och i morron är det onsdag och min lediga dag.. =)

Önskar er en fortsatt skön vecka!
Kram Patricia

5 kommentarer:

Lena sa...

Hihi känner igen dessa miner från våra småttingar. Nellie gör precis lika, skrynklar ihop hela ansiktet när hon flörtar, man får verkligen skratta med dessa godingar:) Härliga limpor du gjort såg dem även på fb ser så smarriga ut:) Ha en fortsatt bra tisdag här väntas dygns jobb men det går det med:) kram kram

Gunillasljusglimtar sa...

Gott med goa limpor minsann..Är så dålig på att baka här hemma .På sommaren bakar jag ofta i stugan,dina tekakor b la..Va kul att du fått ditt dopkort o poncho,var rädd om det! Hahaha jasså Clara flörtar med bägge ögonen,det gör hon rätt i. *blink* Ha det gott i morgon på ledig dag! Kram Gunilla

Vardag och flärd sa...

Jag tycker nog att du ä lik din mamma!
Kram Eva

Gardenhouse sa...

Så gott med hembakat! Har helt kommit av mig på den fronten...
Så fina saker du fick med dig hem, fotot var ju jätte fint. Tänk vad väl man ser olika tidsepoker på just högtidsbilder, facinerande...
Kram Sussi

Hemmet Är Min Borg sa...

mm ser gott ut ditt bak, så fina föräldrar du har :)
ha en skön Lördag
Kram