torsdag 29 november 2012

 
Det lackar mot 1:a advent och det har börjat klia lite i pyntar-fingrarna. Men jag vill inte börja för tidigt men i förrgår kom i alla fall en lite stjärngosse fram när jag dammade i hallen .. =)
 
Och i går fick jag för mig att förbereda Adventsljusstaken
 
Och idag blev det ett ryck och damma i trapphuset i väntan på att maten skulle bli klar och då fick en lite tomtenisse med snögubbe flytta ut på pottskåpet .. =)
 
I morron plockar jag väl fram ljusstakarna till fönstren, ska nog köpa mig 2 julstjärnor och ställa i köksfönstren med, sen får det räcka, man måste ju ha lite att plocka med till nästa advent .. =)
 
Må så gott!
Kram Patricia
 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint och jag ser Du har en lika gullig tomtenisse med snögubbe som Vi har eller rättare sagt Mannen har Han fick den när Han var liten.
Den har inte kommit hit till Ålbo ännu vi har grejer kvar i det andra huset ännu.

Sköt om Dej.
Kramar Uttan!

Gunillasljusglimtar sa...

...Du goa ...Tack för fina ord...ska försöka att hålla detta oxå.Mysigt me första advent..kram på dej / Gunilla

Mina Gouldsamadiner sa...

Pysslig du är.Lyckliga du som tycker julen är mysig.Det tycker inte jag.Beror på dåliga familjerelationer bl.a och när man lever ensam är det inte samma sak.
Kram Kicki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det smyger fram lite pynt så sakta här också, och alla stjärnor lyser nu på morgonen. Och så fin vintrig header du gjort.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Ja lite i taget pyntar jag här hemma med.. Jobbar ju konstant känns det som så allt kan inte komma fram samtidigt.. Men ikväll och i morgon skall jag hålla på lite.. En enda tomte har jag plockat fram, resten som skall fram kommer inte fram förrän julveckan.. Ja om jag kan hålla mig så länge då ;)

Ha nu en fin fredag och en goer helg..

Kram Mia