torsdag 15 november 2012

 
Hej på er!
 
I går var det onsdag och då är jag alltid ledig från mitt vanliga jobb och som egen företagare så finns det alltid lite pappersjobb som måste fixas så i går ägnade jag en god stund åt bokföringen .. gjorde mig en stor Latte för att göra det lite roligare .. =)
 
Så när jag satt där med min bokföring och var i stort sett klar, så fick jag ett SMS från sonhustrun som var ute och gick med en väninna och de skulle bara säga hej, så jag gick ut och mötte dem och då sträcker sig Clara efter mig och vill komma till farmor .. och klart som korvspad att sessan ska vara hos farmor så hon fick komma med in och stanna här resten av eftermiddagen .. =)
Hon har sina ritualer när hon kommer hit, då ska lek-täcket ut på golvet, och sen ska hon plocka ut alla leksaker som ligger i Spånkorgen. Så i går byggde vi lego och blåste såpbubblor, sen spelade vi gitarr och sjöng, gungade på gunghästen och så fick hon hjälpa mig att laga middagen .. sen fick hon åka med sin pappa hem när han kom hem från jobbet .. =)
Underbarare unge får man leta efter och hon är så duktig att prata och nu kommer det fler-ords-meningar och hon härmar allt. Men ibland blir det lite tokigt och då har man svårt att hålla sig för skratt .. hi hi
 
När Clara hade åkt hem var det dax för mig att gå iväg på veckans Meditations-cirkel. Det är så skönt att gå på ledd meditation och bara lägga sig ner och ge sig hän .. =)
 
 
Idag startade jag dagen med en Healing-kund, det är en skön start på dagen, jag älskar verkligen att jobba med healing, det ger mig väldigt mycket. Min dröm är att en dag kunna livnära mig på det och kunna sluta på mitt vanliga jobb .. =)
 
Solen har strålat från en klarblå himmel idag, men eftersom jag hade en healing-kund så kom jag iväg sent till mitt vanliga jobb och det blev sen eftermiddag innan jag kom hem, eller rättare sagt älsklingen kom och hämtade mig. Han hade nämligen slutat tidigare för att solen sken och han ville ut och åka motorcykel.
Sagt och gjort, vi skyndade oss hem, rastade Rozzi och så tog vi en liten tur .. men solen hade ju redan börjat gå ner och det blev snart mörkt och lite kallare så det blev ingen längre tur, men skönt ändå att få lufta sig lite .. hi hi.
Här har vi just kommit hem från vår lilla tur .. och mörkret kommer krypandes .. =)
 
 
I morron är det fredag igen, och helgen startar .. såååå skönt som vanligt .. =)
 
Må så gott!
Kram Patricia
 

6 kommentarer:

Hanna sa...

mysigt med besök!
kram
Hanna

Chubby Chieque sa...

Ojdå! Vad stor hon har blivit? Sist jag såg henne var hon i vaggan §;-)
Underbar tjej. Fina ögon med.

Och så har du hunnit så mycket? Jag är verkligen beundrare. Själv har jag bara tid med jobbet, mina danskvällar och hem. När hinner man alla dessa?

Anyways, kul att se dig igen. Ha en mysig kväll.

Kram,
/chie

Nina sa...

Bokföring eller barnbarn, det var inget svårt val :) Så stor hon har blivit lilla gullfian <3

Skönt att värmen håller i sig någotsånär så ni kan ut å åka lite ett tag till :)

Kram Nina!

Mina Gouldsamadiner sa...

Stor hon har blivit Clara.
Lät som en bra mysig ledig dag.Kul att du har hittat din väg i livet.Hoppas det kommer en dag då du kan livnära dig helt på det.
Kramkram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fördelen med mild höst är att ni kan göra små turer. Och gulligt besök har du haft, bra mycket roligare än bokföring.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

...Söta Clara! Klart man släpper alla tråkiga sysslor för henne,hihi..Vad jobbar du med? Bara nyfiken du vet:) Ha en fin helg nu då,blir väl så milt att ni kan ge er ut med cyklarna kanske! Kram Gunilla