söndag 18 november 2012

 
I fredags hade vi underbart väder här hemma, så när jag kom hem från jobbet så rastade jag bara Rozzi och sen tog jag mig en tur med hojen, stannade längs vägen och tog en bild som jag skickade till älsklingen på jobbet, bara för att retas .. hi hi
 
Åkte ingen längre tur för jag hade så lite bensin och inget bensinkort med mig så jag var snart hemma igen .. =)
 
På kvällen åkte vi hem till Zebba & Ann-sofie och åt med dem och småsessorna .. en lugn och skön fredagkväll med mycket prinsess-mys .. =)
 
 
Jag har köpt hem en massa Tvåltillverkningsgrejor, så i lördags plockade jag fram grejorna och klurade en stund över vad jag skulle hitta på för dofter o.s.v.
 
Började med att smälta tvålmassa
 
När den smält rörde jag ner Vaniljdoft, E-vitamin, Olivolja och smulade Rosenblad, sen hällde jag upp det i en av formarna och strödde fler Rosenblad uppepå som dekoration
 
Efter ett par timmar i formen hade det stelnat och jag lyckades få ut tvålen hel och fin .. =)
 
Sen var det bara att skära upp den i lagom stora bitar.
 
Och så förpacka i Cellofanpåsarna jag hade köpt, några bitar lindade jag in i papper och knöt band om.
 
På eftermiddagen gjorde jag en sats till och den här gången fick det bli genomskinlig Lavendeltvål .. =)
 
Uppskuren och klar
 
Och förpackad
 
Lördagens tvålskörd .. =)
Det var himla kul att göra tvål så nu måste jag köpa mer tvålmassa, sen får vi se om någon vill köpa dem, annars är det ju perfekta gå-bort-presenter till vänner .. =)
 
 
Idag är det 9 år sen jag och älsklingen träffades, tänk va åren går, det är inte klokt. Jag är otroligt tacksam att vi hittade varandra, han är verkligen en riktig guldkille, alltid lika glad och gullig och mysig och omtänksam och snäll .. han är bäst! .. =)

Vi är inte mycket för att fira och göra oss till (vi är gulliga med varandra varje dag istället) men idag åkte vi faktiskt iväg och åt på restaurang, det blev Indiskt för hela slanten .. oj va gott det var och oj va mätta vi blev .. =)
 
 
Nu har snart den här helgen med gått .. vi avslutar den med att snart åka på 15-års kalas för att fira min ena brors son Daniel .. =)
 
 
Må så gott!
Kram Patricia
 

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina tvålar, mycket finare än såna man köper. Och stort grattis till 9 år ihop, hoppas ni får en massa härliga år framöver.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

så vackra tvålar, måste vara roligt att göra det.
kram
Hanna

Nina sa...

Jag får väl försöka planera in en tur till snart så kan jag köpa lite tvål av dig :) Och den där salvan..

Kram Nina!

♥ Pia... sa...

hej och tack för kommentar..:)mycket kul du håller på med.. ja tvålgjutning har jag provat.. förra året eller om det är två år sdan?. ja i vilket fall som helst.. där gick min gräns..!blev inget bra resultat.. provade lavendel.. men se nää;) Men tycker du ska prova att göra ljus.. lätt och lite kukl.. gjutmassa till ljus använde jag mej av från panduro... vekegarn med och provade i kopparna.. ska även prova att ta zinkskålar och nysilvergrejer.. tror dä blir fint;).. ha en skön söndafgskväll.. jag har nyss kommit hem från en snabbvisit till Karlstad.. och fått träffa mitt allra nyaste lille hjärtegryn.. föddes i morse:).... såå sött.. och nu har jag en fyrklöver i barnbarn...killar ...och en femte som bonus..tjej... ;)Kram..
Pia

Photo by Maria sa...

Klart du var tvungen att reta Nicke lite när han jobbade ;)

Grattis till era nio år =) Och mysigt firande fick ni ju med god mat..

Ha nu en bra start på veckan..

Kram Mia

Gunillasljusglimtar sa...

...Får väl gratta ända till er ♥ Vad kul me tvåltillverkningen!! Sånt gillar jag då!! Natti på dej :) Gunilla

Helens Universum sa...

Vad duktig du är, det dä såg ju väldigt fint ut!
Ha det gott!
Kram Helen

Anne sa...

åå, grattis till era nio år, och visst är det härligt att fortfarande vara lika förälskad då som nu..<3

Dina tvålar och din salva är jag himla sugen på, så himla synd att du bor så långt bort, hade varit jättemysigt att få prova dem...:-))


Massor med kramar