tisdag 6 november 2012

 
På lördag ska jag ha öppet i lokalen. Då ska jag sälja ut kläderna som är kvar (hoppas jag) och så ska jag ha extra-pris på underkläderna för att gallra lite där .. sen har jag bjudit in min ena svägerska som gillar att hålla på med Loppis, så hon och jag ska ha lite Loppis-försäljning med .. det ska bli kul och jag hoppas det kommer lite folk så vi slipper stå där i onödan .. hi hi.
 
Så i söndags blev jag lite pyssel-sugen .. fick en idé om att prova att sy Vetekuddar och sälja på Loppisen. Har aldrig sytt såna innan men Googlade lite och så bad jag gubben köpa med sig lite Vete från Granngården på vägen hem från jobbet i går .. och jodå, jag fick Vete så jag klarar mig ett tag .. närmare bestämt 25 kg .. ha ha.
 
Så i går tittade jag i gömmorna och hittade lite lakansväv och stuvbitar och satte mig och sydde en Vetekudde
 
Och idag har jag sytt en till .. =)
 
Sen kom jag att tänka på Ringblomsalva som jag brukat köpa av en kompis, men hon har slutat göra den så jag Googlade och letade recept i går. Skrev om det på facebook och när hon såg det så hörde hon av sig och sa att hon hade ingredienser hemma om jag ville köpa billigt .. vilket jag ville, det var ju ett perfekt sätt att testa på i alla fall. Så efter jobbet idag var jag förbi henne och hämtade Bivax, Ringblomsextrakt, E-vitamin, Lavendelolja och burkar och på hemvägen köpte jag en flaska Ekologisk Olivolja i affären .. sen var det bara att ställa sig vid spisen .. =)
Så idag har jag "kokat" 5 burkar Ringblomsalva som jag med tänkte sälja på Loppisen .. hi hi
 
I morron är min lediga dag så då ska jag sy några fler Vetekuddar och kanske koka lite mer salva, vi får se, men kul ska det bil med loppisen. Ni som bor här i krokarna är varmt välkomna till Odengatan 4 på lördag klockan 10-13!
 
Må så gott!
kram Patricia
 

5 kommentarer:

Anne sa...

meeen åå, för långt bort ju..!!! Vad har man ringblommsalva till..?

Kram

Photo by Maria sa...

Vetekudde har jag, men jag skulle vilja ha en med "fack" som vetet ligger i.. Nu har jag en lång kudde med vete i och så när man tex skall ha den runt halsen så åker kornen ner i varsin sida =( Men annars är den kanonbra =)

Lycka till med försäljningen..

Kram Mia

Mina Gouldsamadiner sa...

Hej Patricia
Vad gullig du är som tänker på mig.Allt är bara fint men mitt fotointresse har tagit över mitt liv ganska mycket så jag bloggar här nu
http://nattugglansfoto.blogspot.se/
En blogg som bara handlar om naturupplevelser.Min gamla blogg får ligga kvar.Kanske den får nytt liv rätt som det är.
Du har fullt upp läser jag.Kul,verkar som du trivs väldigt gott med det.
Kram Kicki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har en vetekudde, det är jätteskönt om man tex får ont i nacken. Bra idé och blanda utförsäljning och loppis, lycka till.
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va synd att jag bor såå långt bort! vad kul att sy vetekuddar själv!! Lycka till nu då på loppisen o så...Kramis Gunilla