söndag 4 november 2012

 
Jaha, då har det gått en vecka igen .. =)
 
I måndags fick vi det första snöfallet, det varade dock inte mer än några minuter så det blev inte värre än så här och efter en stund var allt borta .. men man fick lite känsla av att vintern är på gång .. =)
 
I tisdags var det fullmåne, jag var ut och försökte fota den men jag fick inte till inställningarna så att det blev som jag tänkt mig, men men, får göra ett nytt försök nästa månad .. =)
 
Nu när det börjar bli mörkt tidigt om kvällarna så känns det lite mörkt nere i lokalen och jag får tända massor med ljus men det blir ändå lite väl skumt. Så i onsdags kom jag på att jag har en sån där ljus-slang ligger, så jag gick ner och monterade den bakom en hylla och det gav ett behagligt sken .. =)
 
I fredags när jag kom hem från jobbet släppte jag ut Rozzi på gården, hörde fåglar jag kände igen ljudet på .. det var några Sidensvansar som var på besök, så jag sprang in efter kameran och fångade några i grannens gran .. =)
 
Men talgoxarna och blåmesarna kalasade i kokosnöten jag satt upp i ett äppelträd .. =)
 
I lördags förmiddag åkte vi ut i skogen och tog en skön promenad, det är så mycket skönare att gå i skogen än hemma på "byn" som vi säger här .. och så kan Rozzi springa lös o nosa som hon vill .. =)
 
Det finns ett par vattendrag där vi går och här gick Rozzi så klart ner och plaskade men jag hade inte mobilen redo då .. =)
 
Efter skogspromenaden sken det upp och det var +6.8 grader varmt ute .. och jag blev så sugen på en hojtur, så vi bylsade på oss och tog en sväng till Eskilstuna dit Nicke ville åka och äta på ChopChop .. =)
 
Man är verkligen ingen skönhet när man är påbylsad som en Michelin-gubbe och mosig i ansiktet efter att suttit intryckt i hjälmen, men så här såg jag ut när vi kom hem igen och jag skulle köra in hojen i garaget .. ha ha
 
Idag blev det en sväng till IKEA .. där köpte jag lite fler gröna växter och en lampa (inte med på bild) till lokalen. Tänk att jag hela tiden kommer på saker jag vill göra om där nere .. hi hi
 
 
Helgen går så fort och i morron är de dax att jobba igen .. hoppas ni haft en bra helg, det har jag haft .. =)
 
kram Patricia

4 kommentarer:

Anne sa...

Så fint du har i din lokal, synd att jag bor en bit bort annars så hade jag gjort ett besök hos dig.. :-)

Det är allt en utmaning att köra mc så här års.

Kram

Photo by Maria sa...

Hyj!! Verkar kallt att åka hoj nu..
fint du har det i din lokal..

Månbilden får du till nästa gång du provar.. Leta inställningarna jag sa så skall du se att det funkar.. Plåta i M =)

Kram Mia

Nina sa...

Hur mår Rozzi? Är den där stelheten bättre efter op?

Vad mysigt det ser ut med alla ljus :)

Ha en fin vecka, och hoppas vintern väntar så ni hinner "hoja" några gånger till.

Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker både bilden på gatan och månen var fina, snömängden är lagom också, i alla fall nu i nov.
Ljusslangen passade jättebra över kläderna, lyser så fint.
Kramar
AnnaMaria