torsdag 11 oktober 2012

 
I söndags provade jag och gjorde något som kallas Keso-frutti .. det smakar typ som Risifrutti eller Ris á la malta, men är gjort på keso. Man lägger keson i en sil och sköljer under rinnande vatten så man får bort vätskan från keson, när det runnit av blandar man det med vispad grädde och lite vaniljpulver och serverar med mosade jordgubbar .. såååå jäkla gott!!!!!
 
På söndagen tog vi en tur på motorcyklarna och när vi kom hem körde vi iväg husvagnen till vinterförvaringen. På den vägen finns flera alléer och det var rätt fint med alla höstfärgade löv.
Bilden är tagen med mobilen medan vi åker så den är inget vidare men men .. =)
 
Man passerar även Hjälmaresunt på vägen, nu var det mulet o tråkigt väder men jag tog ett kort ändå .. man åker ju nästan mitt i vattnet på vägen .. =)
 
I går skulle jag få främmande på e.m. så jag bakade Choklad- & cocosmuffins på f.m.
Jag försökte göra lite nyttigare muffins genom att baka på dinkel- och cocosmjöl och hade i mindre socker och nästan alla ingredienser var ekologiska .. =)
De blev väldigt goda i alla fall .. =)
 
Innan mitt främmande kom så han jag med en liten MC-tur, det var ju så fint väder så jag kunde inte låta bli .. det är ju så härligt att köra motorcykel .. =)

 
Nu ska jag gå ner till salongen och ge lite healingbehandlingar .. =)
 
 
I morron är det fredag .. och snart helg igen .. =)
Må så gott!!
Kram Patricia

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där med keson ska jag prova, och dinkelmjöl har jag redan provat, jättegott. Inte konstigt att du åker en liten tur, du har en fin mc.
Kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Jag har precis ätit Fejk Ris á la Malta här, men jag tar och blandar ner keson som den är med grädden och vaniljpulver.. =)

Härligt med hojtur.. Vi har haft 18 grader här mitt på dagen idag, hade ju varit perfekt för en tur..

Kram Mia

Gunillasljusglimtar sa...

Lät gott du Patricia! Tack för titten,ja här är det kallt idag också! Hua,vintern kanske kommer tidigt:)... Härligt med motorcykel för dej förstår jag! Ha en fin helg kram Gunilla

MiaMaria sa...

Hejsan!
Detta måste ju provas...nyttigt också.
Ha en skön helg!