onsdag 3 oktober 2012

 
I söndags var det utlovat fint väder, så vi tog ut hojarna och åkte en sväng .. och det var mulet nästan hela tiden .. =)
Här har vi stannat på en liten bensträckare i Hjälmaresund.
 
Vi gick ner till badplatsen och tok lite tossiga foton, roligt hade vi i alla fall .. ha ha
 
 
Nu börjar det skymma tidigt, så när jag har kvällskunder får man tända några extra ljuslyktor .. blir så mysigt så .. =)
 
 
Förra veckan var jag med Rozzi till veterinären, ville dels att de skulle mäta Fenemalhalten eftersom hon fått fler anfall sista tiden men så hade jag fått en känsla av att vi skulle kolla upp den "ofarliga" cysta som hittades på hennes äggstockar för ett par år sen, och tur var väl det. För de hittade en stor knöl i buken, som satt vid mjälten istället för på äggstockarna. Om det är samma knöl eller inte vet vi ju inte men det blev snabbt bokat operation.
 
Så i går lämnade vi in Rozzi för att de skulle ta bort knölen, som visade sig vara en tumör som satt på Mjälten, så de blev tvugna att ta bort även den. Sen hade vi redan bestämt att de skulle ta bort livmodern och äggstockarna när de ändå höll på.
Lilla stackarn mådde inte alls bra när vi hämtade henne på eftermiddagen och hon fick extra mycket smärtlindring men hon ville inte gå, orkade inte lyfta huvet över huvudtaget, ville inte dricka vatten men tog emot medicinen som jag stoppat i leverpastej på kvällen. Hon får både smärtstillande och antibiotika och sin vanliga EP-medicin, plus alvedon.
 
I natt låg hon och gnällde nästan hela tiden, hon blev tyst när jag satt och klappade henne så det slutade med att jag la mig på överkastet bredvid henne och låg o klappade och lugnade henne under natten, det var kallt och obekvämt men hon mådde bättre av det så då stod jag ju ut .. =)
 
På morronen försökte jag locka upp henne från bädden, hon rörde sig inte, då frågade jag om hon inte var hungrig och ville ha mat .. då reste hon sig dirket och gick upp till köket .. =)
Där åt hon sin mat och medicin och drack en hel del vatten, sen gick hon med husse ut i trädgården och gjorde sina behov .. det var skönt.. =)
 
Vi fick med oss den här "kropps-strumpan" från veterinären, för att Rozzi skulle slippa gå med tratt hela tiden, och den funkar jättebra och hon har inget emot att ha den även om hon ser lite sloken ut här .. =)
Under dagen har hon blivit lite piggare så jag hoppas det fortsätter i den takten, då är hon snart piggelin igen .. =)
 
 
I eftermiddags var jag och gjorde något jag velat göra i måååånga år, typ 15-20 års tid, men inte vågat pga min låga smärttröskel. Men nu hade jag bestämt mig och bokat tid för en tatuering .. =)
 
Och i kväll kunde jag ta bort inplastningen för att tvätta rent och smörja in den .. =)
Det är mina söners namn, invävda i ett hjärta på min vänstra överarm .. jag är jättenöjd .. och det gjorde inte ett dugg ont .. ha ha
 
 
Må så gott!!
Kram Patricia
 

4 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron...Oj hänt mycker hos er också...Va tråkigt med Rozzi då...hoppas allt är borta o att hon blir frisk snart... Snygg tatuering gumman...jag har en såå liten vid ankel sen 20 år...det blev ej mer:))...
Jag hoppas jag får liite frid i nästa lediga vecka jag har...hihi...kram på dej/ Gunilla

Pixi sa...

Usch det är hemskt jobbigt när barn och djuren är dåliga, sååå fiint att höra att du låg och klappade henne hela natten..Ohh blir så rörd, skönt att ni upptäckte allt i tid..Min svägerskas 7 åriga rottis har oxå cancer som de inte kan göra något åt , så jobbigt, för det går bara åt ett håll..Tycker sånt är skitjobbigt! Våra hundar börjar oxå närma sej den åldern då de kan få sjukdomar och dylikt..
Vad mysig hörna med massor av ljus..Härligt! Må gott =)

Photo by Maria sa...

Vilken tur att tumören hittades nu.. Snart är fina Rozzi på benen igen och blir sitt rätta jag igen.. Hoppas Ep-anfallen minskar rejält nu med..

Tatueringen är så snygg!!! Jag har ju fattat mod men så kom biljälkeln emellan som kostat oss en smärre förmögenhet, så en tatto får vänta lite =( Men den kommer =)

Ha nu en fin kväll..

Kram Mia

Anne sa...

När jag hade kastrerat min puffpojk så i stället för tratt så klädde jag på honom en babybody med hål för svansen. Samma ide som din kroppsstrumpa du fått av din vette. Skönt att hon var på benen dagen efter, det är ju en rätt stor operation hon gått igenom. Eftersom jag har rätt små hundar så hade jag honom i sängen när han var nyopererad, hade han varit modell större hade ajg oxå legat bredvid honom på golvet..<3

Din gaddning var ju skitsnygg, jag har redan två men har en på lut som jag gärna skulle vilja göra..:-)

Kram kram