måndag 17 augusti 2009

Klädeleverans - Loppis & Auktionsbesök...

På jobbet idag fick jag ett SMS från älsklingen... det stod "Kläderna har kommit"... "Hur många kartonger" frågade jag... "1 stor kartong" fick jag till svar och tyckte det lät konstigt då jag fått info om att jag skulle få en hel pall med kläder levererade... jag fick ytterligare ett SMS "en kartong som väger 250kg!!"

Hur älsklingen fick in den i garaget förstår jag inte, för lastbilen som levererade den hade bara ställt den på garageinfarten...det är tur han är stor och stark min älskling... ha ha.

Nyfiken som jag var så rev jag ju upp kartongen när jag kom hem från jobbet och började packa upp några plagg men han inte så långt för jag skulle på Auktion med mamma, men lite han komma upp i de tomma hyllorna i alla fall... =)

Men nu vet jag vad jag har att göra resten av veckan, för det lär ta tid att plocka upp allt... =)

På väg hem från jobbet mötte jag upp med ena svägerskan för vi skulle åka ner på "för-titt" på auktionskammaren och efter det tog vi en sväng till kyrkans loppis och se vad jag hittade där...en stoooor fin spånkorg...den kunde jag ju inte låta bli... =)


På auktionen blev det bara några få saker men har inte orkat fota dem för nu är jag trött och ska gå o lägga mig så jag kommer upp i morronbitti... =)

Natti natti
Kram Patricia

6 kommentarer:

Mina ord - min vardag sa...

Det måste vara rena rama julafton för dig. Kram

Mina ord - min vardag sa...

Glömde tala om att jag har lagt till mig som följare på din sida och nu finns du även på min blogglista kram igen

Nina sa...

Men åååå!!!! Jag bara måste se till å komma snart!!! Att det ska vara så svårt???
Det ser så fint ut och jag är så nyfiken...

Hoppas du mår okay och att det går bra att jobba. Tänker på dig!
Kramar om!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt när det kommer massa leveranser med nya snygga kläder.Va skoj.....Ha en bra tisdag vännen kramizar ~~~~RITA~~~~~

Photo by Maria sa...

Tänk om man hade bott lite närmre dig då hade jag kommit och kollat och säkert köpt kläder av dig..
Kul att du fått så mycket kläder men förstår att det är lite jobb att få upp allt..

Ha nu en bra tisdag och sköt om dig..

Kram
Mia

Uttan sa...

Så roligt en sån liten butik skulle jag också vilja ha här hemma.Å så fina kläder vad kul!!!!
Spånkorgen var väl självklart att du skulle ha den kommer du att ha stor nytta av.
Det är mycket jobb att packa upp allt men det måste var roligt.
Lycka till!
Kram!