tisdag 4 augusti 2009

Lite av varje måndag...

Idag har vi verkligen flängit runt... =)

Först åkte vi till IKEA i Västerås på f.m. för att få hjälp att gå igenom ritningen jag gjort på vårt nya kök, och den var så bra så den behövdes inte ändras något, det enda jag missat var några sidstycken i änden av skåp som inte ska sitta ihop... =)

Så nu har vi fått en offert med pris på allt och det blev inte alls så dyrt som jag trodde...22.000:- för allt utom vitvarorna som vi ska beställa genom min pappa som köper direkt från Cylinda så vi får dem till inköpspris... bra med kontakter... =)

Så här kommer luckorna att se ut som vi ska ha, och så blir det troligen ljus valnöt till bänkskivor....läääängtar... =)


Och så köpte vi hyllsektioner så vi kan göra fler klädställningar i min butik .. för snart kommer höstkollektione och jag har beställt en 5 gånger så stor kollektion mot innan så det kommer bli trångt i butiken till hösten... =)

Hem och fixa lite, så fick gubben för sig att vi skulle gå ner till Kinarestaurangen för att äta och sitta på deras nya uteservering... Vi fick för oss att ringa min bror Patrik och hans Annika för att ta med dem, men de hade nyss ätit och ville inte följa med...
Men de skulle åka och köpa glass senare och bad oss komma över när vi ätit klart för att följa med dem och åta god glass... självklart ville vi följa med på det... =)

Så vi gör oss i ordning och åker ner till Kinarestaurangen.... som var stängd idag...åh va besvikna vi blev... =(


Så, vi åker till brorsan istället och följer med dem till Eskilstuna för att äta underbart god glass på Slagsta glass café. Den glassen måste ni äta om ni har vägarna förbi Slagsta utanför Eskilstuna...så underbart god...
Så det blev en stor glassbägare med Slagsta mjukglass - Pecannötglass, noasettsås och grädde...istället för mat... ha ha


När vi suttit där en stund och myst i solen och ätit underbart god glass så tyckte älsklingen att vi kunde ju inte leva på glass hela kvällen och utan mat i magen...så på hemvägen åker vi inom Mc Donalds så han får äta några hamburgare och jag tog en liten jag med...plus några Mozarella sticks... ja jag säger då det... ha ha...snacka om baklänges äta... =)


När vi kom hem på kvällen hade jag berättat för svägerskan Annika om mina goa Nutellabullar jag bakade häromdagen... så när vi ska kliva in i vår bil och åka hem, frågar hon om vi inte bjuder på kaffe och bullar... Självklart gör vi det, så vi åker hem till oss och fikar... ha ha...Anna Skipper skulle få frispel om hon var med oss ikväll... ha ha


Till kaffet bjöd vi på lite likör...underbart goda Sheridans....mums!


Bror o svägerska blev kvar ett par timmar och vi satt och småpratade ute i Paviljongen och drack kaffe och likör (och åt bulle)...jättetrevligt. Vi bestämde oxå att vi i morron ska åka iväg och fiska uppe i vårt älskade Krampen i morron tillsammans...det blir kul med lite tossigt sällskap... =)

När de åkt satte jag mig och uppdaterade lite på min butiks hemsida...nu har nämligen bilderna kommit på höstkollektionen, så nu finns den att se här

Det är massor med snyggt som vanligt... bl.a. detta som jag gillar... =)


NU är det hög tid att gå och sova... hoppas ni haft en bra dag!
Kram Patricia

13 kommentarer:

Nina sa...

Haha, ja tur inte Anna Skipper kom... Men tack för tipset om glassen, det ska vi nog försöka testa nån gång :) Och den där likören, mmm, min favvo! Låter som ni hade en trevlig dag/kväll igår, trots att restaurangen var stängd - tyyypiiiskt! Hoppas ni gör ett nytt försök snart...

Måste, måste, måste komma förbi dig! Men fasligt vad svårt att få ihop tiden! Idag ska vi prova ut jeans till Sandra iaf, så hon får några som sitter bra. Det får bli såna med tum-strl. helt enkelt.. Men jag hoppas vi kan komma och titta på lite andra kläder hos dig framöver. Tyvärr är ju sommarlovet snart slut så jag tror inte vi hinner förrän i höst nån gång :( Oootrooligt! Har ju försökt komma till dig ett par år, eller nåt...

Så fint ni kommer få i köket! Det ser ut som dom luckorna vi valde när vi byggde om där vi bodde förut :)

Må så gott, vännen!
Massa krama!

Vardagslycka sa...

Åh, så fint det kommer att bli i nya köket! Jag minns när vi rev ur vårt gamla och planeringen innan var jättekul, det här att riktigt kunna välja skåp och lådor och olika lösningar.
Vilken mysig dag ni hade igår. Slagsta glassen är farligt god, men än har vi inte hunnit dit den här sommaren, men det ska vi göra snart.
Nutella bullarna låter också spännande, de vill jag också prova nån gång.
Jag har försökt skriva inne hos dig massor med gånger men när jag kommer till publicering så bara försvinner allt? Hoppas det lyckas den här gången!
Vad spännande med nya höstkollektionen! Jag fick en katalog för ett tag sen och den är snart sönderbläddrad, massor med fint! Kommer du att vara med och fixa med modevisningen i Västerås?
Ha nu en fortsatt skön semester och ta hand om dig!
P.S Jag tänkte att jag skulle svänga förbi dig och hämta kopparna nån dag, jag har inte glömt bort dem. Hör av dig om du vill att jag ska föra över pengar.
Kram, kram Carina

Photo by Maria sa...

Anna Skipper har säkert såna dagar hon med, annars är hon inte mänsklig ;-)

Go dag hade ni ju iaf med en massa gott i magen :-)

Ha nu en bra dag och hoppas det nappar idag..

Kram
Mia

hemma hos lilla mej sa...

Anna Skipper har nod sina dagar oxå.För ibland så tänker jag på dom som sjöng....Det ska va gött åh leva annars kan det kvitta!!!!!!!!Vad fint kök du kommer få.Skoj.Vilken mysig dag ni hade igår.Skoj och mysigt tycker jag.Förlåt att jag frågar men vad smakar din likör du visar? Ha en mysig tisdag vännen kramizar ~~~~RITA~~~~

Fröken Nattuggla sa...

Supertrevlig dag.Det rullar på här som vanligt med både det ena och det andra.Full rulle skulle jag vilja säga.Härligt.Du verkar ha fått ut mkt. av din semester och en go dag till väntar läser jag uppe vid den härliga sjön.Ha det gott.//Kicki.

Mina Gouldsamadiner sa...

Ett litet tips.Hade den här kommentarsrutan förut och den bara strulade.Lite problem här med ibland.Testa popup-fönstret istället.Finns i kommentarer under inställningar.Funkar mkt. bättre hos mig nu.//Kicki.

Uttan sa...

Oj vilken dag....Tycker det låter kul.
Erat kök kommer att bli så fint och så spännande att ha det att se fram emot.
Jätte fina luckor ni valt.
Den likören är god.......
Nu ska jag titta på höstkollektionen få se om jag hittar nått fint.
Hälsa till Krampen.
Sköt om dej!
Kram!

Mina ord - min vardag sa...

Ohhh, Ikea där är det roligt att gå. och likören den är ju bara så god. kram och ha en bra dag.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ roligt att byta kök! Ja, det är ju inte så länge sedan vi gjorde det, så jag vet att det är kul, men lite jobbigt också förstås!
Det kommer säkert att bli jättefint!
Är tillbaka nu efter lite semester, även från bloggen, så nu håller jag på och traskar runt och försöker läsa ifatt vad som hänt hos alla...
Och nu blev jag ju sugen på att kika in på höstkollektionen också!
Kram
Marie

Mejrams! sa...

Ska bli spännande och se hur ditt nya kök tar sig ut när det blir färdigt. Du får återkomma med bilder. Kram Merja

StinasLoppis m.m sa...

Hej , vilken rolig likörflaska , det kommer nog bli jätte fint kök Ha en fin dag Kramisar /STINA

Hemmet Är Min Borg sa...

så spännande med nytt kök, och att inte priset springer iväg allt för mycket,
önskar dig en skön Lördagskväll
kramis

Chubby Chieque sa...

Vad kul Ni hade då? Ni kunde komma hos mig och beställde asiatisk mat. Ni har inte smakat filippinsk mat, eller hur §;-)

Kan inte vänta hur dit kök ser ut. Nu känner jag att jag blir avundsjukt när Lotta och du har nytt kök, suck!

IAF, hoppas Ni har en underbara dagar och så skön sommarväder.

kjams!