onsdag 30 mars 2011


Idag är jag ledig, som jag alltid är på onsdagar. Och jag startade dagen med att åka och fixa naglarna igen, det unnar jag mig var 4:e vecka ungefär. Jag har så sköra naglar och de går alltid av så jag förstärker naglarna och får permanent färg på dem som håller hela tiden tills det är dags att fixa dem nästa gång, himla smidigt och ser alltid snygga ut .. =)
Och så lite bling-bling så klart, en liten strass-stjärna på ena nageln .. hi hi.

Den här gången bad jag Helen klippa ner naglarna så de inte är så långa, dels för att jag inte ska riva mina Ansiktsbehandlings-kunder och sen är det snart dax att börja rota i rabatterna och plantera och ha sig så då är det smidigare med lite kortare naglar .. =)

Häromdagen var jag och köpte den här blomställningen, tänkte att den skulle passa att ha utanför butiksdörren och välkomna mina kunder med. Och i går var jag och köpte lite växter som skulle få fylla den, men jag fick aldrig till planteringen i går, men i eftermiddag fick jag fram jord och planterade.

Så nu har jag min första vårplantering avklarad, nu är det bara några byttor på framsidan som ska fyllas med vårblommor till helgen kanske .. =)

En liten påsklilja och små söta penséer fick det bli.


Penséer är så himla söta, speciellt de här lite mindre, de föredrar jag före de med stora blommor .. =)

Jag har just öppnat butiken och hunnit med första kunden, så nu är det bara att vänta och se om det kommer några fler .. man kan ju alltid hoppas .. =)


Må så gott!
Kram Patricia

7 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så fina naglar! har precis brutit av mina, så detär svårt med pincettgreppet just nu... :)

Och jättesnyggt med blommorna också. Tror alla känner sig välkomna.

Kram
Marie

Nina sa...

Vilken fin "blom-grej" du har utanför butiken :)

Mina naglar var oxå så förut, skivade sig och gick av, och värre blir som av nagelack.. Dom behöver nämligen andas :) Bästa sättet att få starka naglar är att smörja dom, och nagelbandet, regelbundet (minst en gång om dagen) med olivolja.

Fast fina blev dom ju med nytt lack och stjärna :) Kul att göra ordning naglarna då och då :)

Kramar om!
Nina

Gunillasljusglimtar sa...

det var fina naglar det! önska mina kunde se så fina ut...men ska "lämna in" mina fötter på fotvård i morgon,helt underbart det med! Vad fiint du gjort med blommorna...Kram på dej/ Gunilla

Photo by Maria sa...

Så vårfint och välkomnande du gjort utanför butiksingången...
Hoppas det kom någon mer kund och att du fick något sålt..

Ha nu en fin torsdag..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina naglar, sådär fin är jag nästan aldrig. Men du har ett jobb där det är en fördel med snygga målade naglar. Härligt och mötas av dom fina vårblommorna när man kommer till dig, just penséer är så fint.
Ha en skön vårdag
Kramar
AnnaMaria

♥ Pia... sa...

Hejsan... snyggt du pyntat både naglar och butik:) Ja jag ska måla några av äggen lite så där schabbigt vita har jag tänkt.. men de får torka lite först.. du vet kman kan inte låta bli att greja och vänta är såååå svårt.. ha en bra dag..kram..Pia

Mina Gouldsamadiner sa...

Dom där blomställningarna är så fina.Tittar alltid på dom när jag är i blomsteraffären.Passar ju perfekt utanför din butik.Så fint det blir med penseér och påskliljor i.VÅÅÅR.
Kramiz.