lördag 5 mars 2011

Kul att se att det var nååågra som reagerade på mitt inlägg om ekologiska produkter .. och jag ska inte trötta ut er om det, utan vill bara tillägga att jag skulle ha skrivit att det är lika viktigt att handla närproducerat om man har den möjligheten, men det är ju inte alltid så lätt att få tag på.

Förr i tiden så köpte jag alltid en halv gris och en kvarts nötkreatur och styckade hemma ... har undrat flera gånger varför jag slutade med det. Och när jag bodde med X-et ute på landet hade jag egna höns, det saknar jag och har som mål att kunna ha igen någon gång i framtiden. Mitt X jagade även och då hade man ju alltid en massa vilt i frysen och det saknar jag faktiskt.


Nåväl, i går kväll gjorde jag en riktigt god räksallad till fredagsmyset i TV-soffan, det blev inte en smula över ... =)

Och när jag gjorde dressingen till salladen i går så tog jag den sista majonnäsen, så i morse ställde jag mig och gjorde en ny sats majonnäs ..

Alltså, jag säger bara .. har du en stavmixer och tycker om majonnäs/aioli så prova att gör den själv, det är världens enklaste sak och tar 2 minuter att fixa .. och är helt utan tillsatser och smakar sååå mycket godare än köpe-majjo ... =)

Jag har alltid tyckt det varit kul att jobba med hudvård och redan när jag gick i högstadiet praktiserade jag först på en fotvårds-salong, och i gymnasiet var jag på en skönhetssalong i Skövde. Sen har jag gått en massa kurser/utbidningar i hudvård, manikyr, pedikyr och make-up och på 90-talet jobbade jag en kort period på en skönhetssalong i Eskilstuna.

Drömmen var väl att ha en egen salong, men i den här lilla byhålan där jag bor fanns tidigare flera salonger och det hade aldrig gått att leva på så livet tog sig andra vägar ... MEN
.. i veckan bestämde jag mig för att börja erbjuda ansiktsbehandlingar i butiken och jag kommer att jobba med Forevers produkter som är baserade på Aloe vera och som är jättebra.

Så häromdagen kom mina produkter hem och idag har jag fixat och donat nere i butiken så att jag har utrymme för behandlingsstol och kan ta emot kunder ... det känns jättekul och ska bli spännande och se om det blir något intresse, jag har i alla fall redan fått min första bokning och det är bara några timmar sen jag la ut om det på hemsidan .. =)

Må så gott!!
Kram Patricia

10 kommentarer:

Uttan sa...

Så spännande att du börjat med behandlingar Hejja!!! Det kommer gå bra. Salong Patricia! Låter fint de ;)

Den goa salladen Du visar på Bilden skulle Jag vilja ha nu Oj vad den ser god ut!!!!

Vi beställer Ekologiskt när producerat kött då vet man vad man får.
Jag har också haft egna höns och visst var det nått speciellt när man fick hämta in äggen.

Kramar!

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj grattis till din lilla salong.Är forevers grejer dyra?Var kan man beställa dom verkar spännande.Lycka till och ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥

Vardagslycka sa...

Åh, det låter jättespännande! Vad driftig du är!!! Önskar dig all lycka.
Kram, kram Carina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis det var ett bra beslut, jag tror många tycker det är skönt och göra sånt mitt i all stress. Perfekt kombo med ansiktsvård och kläder.
Hoppas du får en solig fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Lena sa...

Vad roligt att du ska erbjuda ansiktsbeh många som behöver få bli lite ompysslade:) Bra också att du kan kombinera med ditt butiksjobb:)sköt om dig Kram kram

Mina Gouldsamadiner sa...

Ja det är ju synd att man inte bodde närmare dig.Då hade du fått hjälpa mig att köpa en bra bh och lite hudvård på det hade suttit fint.
Härligt kreativ du verkar vara.Och duktig med ditt matval.Jag var oxå väldigt medveten ett tag.Åt GI mat och var väldigt noga med vad jag stoppade i mig men nu...
Ha en go söndag.
Kram Kicki.

Hanna sa...

spännande.
Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram
Hanna

Hanna sa...

Tack för att du ville vara med i min tävling.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Oj va duktig och driftig du verkar vara!!!:) Kan inte annat än önska dig lycka då!!!
En sak till innan det är dags för hopp i säng....Du skulle inte kunna lägga ut receptet på majjon? Ser himla smarrig ut....
Ha en superduper vecka!
Kramkram =)

Hemmet Är Min Borg sa...

åh Grattis till din salong, och vilka läskande bilder, majonnäsen skulle jag vilja ha receptet på om vill lämna ut det, jag har mer och mer börjat tänka på vad jag stoppar i mig,
Kram Jeanette