lördag 18 juli 2009

Fynd i gömmorna...


På förmiddagen tog jag på mig bikinin, tog med en tidning och la mig att sola på gräsmattan.
När jag låg där och läste så fick jag bara en sån där blixt-idé från klar himmel...
Såg framför mig att det skulle vara mysigt med en liten sittgrupp under något av våra tre äppelträd.

Kom då på, att när gubben röjde i boden för några dagar sen, så hittade vi ett litet trädgårdsbord i samma stil som vi tidigare hittat en liten soffa och längst in i boden fanns även tre stolar till denna grupp. Gruppen är röd men bordet var vitmålat, hade varit rött innan såg jag.

Så, jag reste mig genast, gick och rotade fram bord och stolar, tog fram soffan som redan stod på uteplatsen, provade mig fram vilket äppelträd jag skulle välja och bestämde mig för detta...


Det är trädet som står bredvid uteplatsen med Paviljongen... vilket passar bra om man är många och vill sitta tillsammans men ändå vid olika bord.


När jag var in och hämtade duk och blomma så hittade jag den här gamla ljuslyktan som jag köpte flera stycken för några år sen men alla har gått sönder utom denna...men den fick följa med ut och hänga i äppelträdet...röd som den var... =)


Får det lov att vara ett glas jordgubbs saft under äppelträdet...


Utsikt mot stora rabatten....


Medan jag solade och pysslade med mitt lilla trädgårds projekt så jobbade gubben i andra änden av trädgården med att köra gamla grenar och kvistar i Kvistkvarnen som han fått av sin farfar för någon vecka sen...


Och Rozzi roade sig med en av grenarna som hon stulit från husse... =)


Nu är det dags att fixa lite mat...det blir pastasallad med rökt bog idag...sen får vi se vad vi hittar på mer idag... =)
Ha en fortsatt skön helg!

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

visst är de roligt när man bara får för sig en sak så, det är ju de som är så kul med inredning att de bara kommer ,jättefint blev de som du kom på
kramis

hemma hos lilla mej sa...

Vilken bra ide det är kul när man kommer på saker och ting.Jättemysigt blev det ha en mysig lördag vännen kramizar ~~~~~RITA~~~~.

Lantligt i stan sa...

Åh det blev ju jättefint med möblerna där under äppelträdet! Liknande möbler har vi på framsidan. Dom är så vackra! Har varit på en auktions- och loppisrunda idag, en del fynd blev det. Ha det bra!
Kram Anki

Photo by Maria sa...

Nåt sånt gammalt möblemang skulle jag vilja ha under vårt hasselnötsträd eller bara en soffa.. Får leta kanske efter det..
Bra blev det hos er :-)

Kram
Mia