torsdag 2 juli 2009

Pust - stånk - o - stön...

Ja nu gnäller jag igen men jösses så varmt det är...det är ju helt galet....
När älsklingen var på väg hem från jobbet skickade han en bild från mobilen, där han fotat termometern i bilen som visade 35 grader i skuggan...det måste nästan vara någon slags rekort... ha ha.

Rozzi stackarn går här o flämtar, ligger mest i korsdraget någonstans eller ute på trappen i skuggan...tur man inte har päls säger jag bara... =)
Alex (sonen) satte på vattenspridaren åt henne tidigare i kväll, vilket hon älskar...så hon har fått svalka sig i alla fall.

Själv har jag inte gjort mer nytta än hängt lite tvätt och lagat kvällsmat. Till lunch åt vi Jordgubbar och glass...man är ju inte hungrig när det är så här varmt.

Men sen har jag lagt upp lite nya varor i vår Webloppis... kolla gärna... =)


Det är så himla kul att vi fått så positiv respons, att beställningar trillat in både i går och idag...det hade vi inte vågat drömma om... skitkul!!! =)
Vi kommer att lägga upp nya varor så ofta vi hinner fixa till det vi har står i källaren, det är ju lite möbler som ska målas, lite saker som ska sys, tvättas o strykas och fixas o donas och vi tar det i den mån vi orkar och hinner med...men himla roligt är det... =)

Hoppas ni haft en bra dag...nu längtar jag efter lite svalare luft och en regnskur, sen kan det få bli fint igen... =)

Kram Patricia

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

ja idag har det varit tryckande värme och klipigt.Vad kul att ni fick sådan respons på webbloppisen .Mysigt.Nu börjar det bli skönt så man kommer aldrig in.Ha en skön kväll vännen sommar kramizar ~~~~RITA~~~~.

Uttan sa...

Nu e jag riktigt trött på värmen jag orkar ingenting....
Webbloppisen är jätte fin och så roligt det var att kika in där fanns mycket fina saker.
Sidan är jätte fin Du e så duktig på det där.
Hoppas vi kan sova i värmen i natt och i kväll får inte mannen vädra innan vi lägger oss.Resultatet blev MYGG i hela sovrummet i går.
Sköt om dej o värmen!Kramar!

Fröken Nattuggla sa...

Ja varmt är det...vovven tycker inte det är något mysigt alls...funderar faktiskt på att köpa en liten barnbassäng till henne som hon kan gå i och svalka sig i...bra med vattenspridaren till Rozzi...härligt för henne...nej lite regn nu skulle inte skada...kramiz kicki...

Malin - Ebbas änglar sa...

Håller med.... GALET varmt!!! Vi brukar oxå spola av hundarna så dom kyls av lite. Det måste vara fruktansvärt med den pälsoverallen sådana här dagar, & dom är glada o goa ändå.... raringarna!!
Kram Malin ^^,

Anonym sa...

Hej o Hå!

Äntligen har jag lite tid att sitta vid datorn. Vi har jobbat på olika projekt i trädgården och arbetat på vanliga jobbet med. Det är väldans jobbigt i värmen det.....

Fast jag klagar inte, det enda jag är orolig för nu är att det är föör varmt för då blommar mina älsklingar över för fort.

Vad spännande med webbloppis!!!! Den ska jag gå in och kika på.

Må så gott i värmen

Kram Lena

Photo by Maria sa...

35 grader är inte att leka med men samtidigt skönt, vi kommer att vilja ha tillbaka det slaskiga kalla dagar i vinter ;-)

Skall in igen och kolla på er webshop.. Ha det nu så bra i värmen och glöm inte att dricka..

Kram
Mia

Stina sa...

Nu blir det svalare snart. Då tror jag att jag ska stå ute i regnet bara för att visa hur jag längtat efter svalare tider.;-) Kramis

Lisas torp sa...

Ja, vilken otrolig värme det är, man kan ju knappt andas och svetten dryper! Jag klippte gräset igår dessutom, du kan ju tänka dej!
Sovit med fläkten bredvid sängen inatt!

Missa inte utlottningen hos mej!
Kram
Lisa

IKT i min vardag sa...

Hej, hej!

Mitt första besök här, håller på att blogga runt och då händer det att man hittar nya sidor :)

Här har det åskat och hällregnat i en kvart idag...nu är det nästan lika varmt igen, men en aningen friskare luft. Kan säga att jag var ute i regnet och njöt ;)

Linda :)

Vardagens guldkorn sa...

Vad spännande med en webloppis det måste jag kolla in!
Kram Linda

Lantligt i stan sa...

Varmt har det varit här också, men något svalare nu. Riktigt skönt! Orkar ju ingenting i denna hetta. Lite sämre skulle det nog bli till i morgon, gårdsauktion blir det då. Hoppas det i alla fall blir uppehåll. Ha en trevlig helg!
Kram Anki

Uttan sa...

Hej!
I går skulle Du varit med.Var på ett galet stort loppis i Grillby...(du kanske har varit där)
Där fanns massor men jag kunde inte konsentrera mej i värmen så det blidde inte några inköp.Oj så mycket det fanns.
Annars så har det åskat och det bhövdes verkligen.Men nu kan man inte vara ute pga mygg istället :(
Så jag tror jag ska baka lite muffins i dag.
Ha en fin lördag!
Kram!