söndag 26 juli 2009

Söndags smått och gott...


Ja då var det åter söndag och för många är semestern slut nu och de ska börja jobba i morron... MEN inte jag... hi hi...jag är ledig ytterligare 2 veckor ... uuuuunderbart!!!... =)

På förmiddagen blev jag lite sugen att måla något...och jag har många projekt att välja på eftersom jag har en del möbler och hyllor till Webloppisen som ska målas innan de sätts ut till försäljning.
Så, fram med en söt lite annorlunda hylla, färg och pensel och sen ställde jag mig i soleskenet ute i trädgården och målade... =)


Och visst var det lite pilleri och pillera med de svarvade pinnarna o.s.v. men det fick ta den tid det behövde och här står den då och torkar... i morron blir det fortsatt målning.


Det här fina gamla fatet fick jag av mamma för några dagar sen när jag var på "Loppis" hos henne.. =)
Det är ett fat som finns kvar från min älskade mormor Inga-May & morfar Carl-Gustav´s Bröllops servis...jag blev jätteglad att jag fick det av henne, saknar min goa mormor och morfar jättemycket trots att det är många år sen de lämnade jordelivet. Och nu hänger fatet på väggen i köket, och jag kan se det varje dag...och tänka på dem... =)


Jag köpte ju hissgardiner på IKEA i går, som skulle få komma upp när jag böt gardiner nästa gång...
Ja, inte kunde jag vänta längre än till idag.. ha ha .. så i eftermiddag rev jag ner de gamla gröna gardinerna i vardagsrummet och putsade ena fönstret (orkar bara ett i taget) och sen fick hissgardinen komma upp. De vita gardinerna är också nya men är ett tag sen jag köpte, insåg att jag inte gillar såna där hank-gardiner men nu får de hänga ett tag och så får jag sy om dem när jag tar ner dem nästa gång...


Och så kom även den här fina mobilen upp i fönstret...ett fynd jag gjorde på en loppis häromveckan... 10:- betalade jag för den... och jag tycker jättemycket om den... =)


Ute i trapphuset spikas det för fullt...älsklingen fick ett ryck och började sätta upp foder och lister på den övre delen av trapphuset och nu ropar han att det är klart.. härligt!.. =)

Hoppas ni haft en skön söndag!

9 kommentarer:

Mitt smultronställe sa...

Hej!!

En sån mobil hade jag i min första lägenhet, men en fågel gick i 2 bitar.. Tycker den är fin.

Och hyllan är ju helt i min smak!!

Håller också på och syr gardiner till vardagsrummet, men det va så pilligt så man skjuter på det hela tiden!!

Hoppas du får en bra vecka, kram Camilla.

cathrine sa...

Hej hopp
Nej Mh gick inge bra vi bröt vid dumpe ,vete sjutton va det är emd henne va redan skit trött från början..sen vid dumpe hon såg konstigt nog inte speciellt rädd ut mera jag vill inte..testledaren sa samma sak..men men lika bra bryta så kan vi göra om det igen

Får väl vänta tills livmodern är borta ,det började jue efter detta löp att hon vart låg trött..men tröttheten har väl gett sig massor men inte den där rädsle biten..

Mycket vitt hos dig nu..
ser fint ut
Ha en bra söndag
Cathrine

hemma hos lilla mej sa...

Vad fin hyllan blev.Vad snyggt med vita längder och vit hissgardin kanonsnyggt.Vad duktig du är.Skönt att vara ledig ett tag till.Ha en skön söndag vännen kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Lena sa...

Tänk vad lite färg kan göra, jättesöt hylla. Gardinerna var så fina ser så fräscht ut. Åh du jag har också semester än 3 vekor till;) kram kram

Photo by Maria sa...

Jag hade oxå en sådan mobil i slutet av 80-talet, början på 90, den är fin..

Hankgardiner kan jag tycka är snyggt faktiskt och jag tycker det blev bra i ditt fönster :-)

Tänk vad lite färg kan göra.. Förändrade ju hela hyllan..

Ha nu det så bra så "ses" vi på onsdag kväll eller på torsdag då jag återkommer hit igen..

Kram
Mia

Uttan sa...

Vad du jobbar.....hoppas Du njuter lite också men det är klart man njuter när man gjort fint och det blir så bra som det blev.
Fint med hissgardinen,är på jakt efter nått att ha på kontoret som kan passa till insynsskydden vi har där.
Visst är det kul att måla?jag laddar inför kökssoffan men än får den vänta tills nya krafter kommer.
Ha det gott!
Kramar!

Zinkis sa...

Tack gulliga du som skriver kommentareer hos mig!!!!
Så himla fin hyllan blev, å hissgardinen är åxå jättefin!!
Hoppas det är bra med dig!
Kraaaaaaaaaaam

Hanna sa...

Så fin hyllan blev och vacker tallrik du visar.
Hanna

Malin - Ebbas änglar sa...

Visst är det skönt att det är hela TVÅ v. kvar av semestern!! Måsmobilen är så söt, hade oxå en för några år sedan, men två fåglar gick sönder..... =( Hoppas min stjärnduk kommer med posten idag.

Ha en fortsatt skön ledighet.
Kram Malin ^^,